اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی آخرین مطالب
نويسندگان چهار شنبه 26 تير 1398برچسب:عرقیات , ادویه جات , گیاهان دارویی , انواع روغن ها , انواع دمنوش ها , اقلام ارگانیک غذایی , کرم های طبیعی , دارو های تضمینی برای لاغری چاقی , :: 22:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
محصولات طبیعی و گیاهان دارویی اقلام ارگانیک غذایی عرقیات سنتی انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص) انواع روغن های درمانی و خوراکی انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی ) و.... تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور) از محصولات ما دیدن بفرمایید صفحه رسمی سفارش و خرید کالاهاhttp://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1 صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش پنج شنبه 20 دی 1397برچسب:دلنوشته به حضرت , :: 11:1 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
من تمام شده ام بیا علی اسدی سهند ابادی
ندبه ای دلتنگی عمرم را اخر خوشی نیست . من تمام شده ام . نمی آیی... چشمم به راه ،قلبم متحیر ،روحم پر اضطراب ، هیچ اقبالی را نمی بوسم . هیچ یاسی را خیره نمی شوم . دیگر به نرگس های باغ سلام نمی کنم .دیگر به هستی به مرگ روی خوشی ندارم . سرگردان مانده ام ، نمی ایی؟ من که چو بید بر سر ایمان خویش می لرزم . من که از روی اوردن به وصالت محرومم دیگر چه خواهم گفت به درگاه عدل مهربانیت ... ای چشمه در بستر ناب هستی از چه بر خویش سخت گرفته ای ؟ آیا گمان بر طلب این بشر های سردرگم داری ؟ یا اقبال راهت چنین رقم خورده است . من تمام شده ام بیا. در این بنای متزلزل اعتقادهایمان کتیبه ای نیست که بتوان تاریخ انقلاب رنگینت را ساخت و جلوه داد هرچه کنی تو خود بر عهده گیر . که بوی رعفت امروزی از جهانیان زدوده شده است. برظهورت عاشقانه ، بر حضورت مشتاقانه ،و بر جلوه نورت کنجکاوانه سرمایه های آماده خودمان را به عرصه رویش می گذاریم . و اکنون من نا امید نیستم که بوی مدینه می اید این را از نم نم باران فهمیدم دلها بی تابند و چشم ها گریان . که حکایت از جریانی دارد ... ناگهان نوری از شرق خواهد تابید خون خورشید آتش در شفق خواهد زد مردی از شرق برخواهد خاست آسمان را ورق خواهد زد.... سال 92. 7.17 مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام مراغه پنج شنبه 22 دی 1397برچسب:حجامت درمانی , فواید حجامت در روایات , موارد حجامت , آثار حجامت , :: 10:46 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
حجامت و آثار درمانی آن از منظر ائمه اطهار (ع) و طب جاری در عصر جدید را اینجا بخوانید.حجامت به روشی ازخونگیری می گیوند که در راستای درمان برخی از بیماری ها به کار می رود و در طب اسلامی نیز سفارش شده است. سابقه درمانی و تاریخی حجامت هفت هزار ساله است و به عنوان یک سنت الهی در روایات و سیره پیامبران و ائمه اطهار (ع) آمده است. حجامت و این روش درمانی به صورت اختصاصی در منابع طب اسلامی به جهت پیشگیری از بیماری های است که ناشی از غلظت خون است. البته در طب قدیم حکیم بوعلی سینا اعتقاد دارد صفرا و سودا نیز از طریق حجامت برطرف خواهد شد.
ادامه مطلب ... چهار شنبه 20 مرداد 1395برچسب:مولوی » دیوان شمس » غزلیات, :: 11:18 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
سخت خوش است چشم تو و آن رخ گلفشان تو دوش چه خوردهای دلا راست بگو به جان تو فتنه گر است نام تو پرشکر است دام تو باطرب است جام تو بانمک است نان تو مرده اگر ببیندت فهم کند که سرخوشی چند نهان کنی که می فاش کند نهان تو بوی کباب میزند از دل پرفغان من بوی شراب میزند از دم و از فغان تو بهر خدا بیا بگو ور نه بهل مرا که تا یک دو سخن به نایبی بردهم از زبان تو خوبی جمله شاهدان مات شد و کساد شد چون بنمود ذرهای خوبی بیکران تو بازبدید چشم ما آنچ ندید چشم کس بازرسید پیر ما بیخود و سرگران تو هر نفسی بگوییم عقل تو کو چه شد تو را عقل نماند بنده را در غم و امتحان تو هر سحری چو ابر دی بارم اشک بر درت پاک کنم به آستین اشک ز آستان تو مشرق و مغرب ار روم ور سوی آسمان شوم نیست نشان زندگی تا نرسد نشان تو زاهد کشوری بدم صاحب منبری بدم کرد قضا دل مرا عاشق و کف زنان تو از می این جهانیان حق خدا نخوردهام سخت خراب میشوم خائفم از گمان تو صبر پرید از دلم عقل گریخت از سرم تا به کجا کشد مرا مستی بیامان تو شیر سیاه عشق تو میکند استخوان من نی تو ضمان من بدی پس چه شد این ضمان تو ای تبریز بازگو بهر خدا به شمس دین کاین دو جهان حسد برد بر شرف جهان تو دو شنبه 12 مرداد 1394برچسب:چهار نکته از سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای , :: 14:0 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
ادامه مطلب ... دو شنبه 20 دی 1397برچسب:از مزایای شیر مادر, :: 9:44 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
از مزایای شیر مادرشیر مادر با تقویت سیستم ایمنی میتواند از بروز بیماریهای گوارشی در نوزادان نارس جلوگیری کند. به گفته محققان وجود نوعی پروتوئین به نام عامل رشد ایپدرمال(EGF) در شیر مادر سبب از بین رفتن انتروکولیت نکروزان در نوزادان نارس می شود.
تغذیه با شیر مادر، کودک را از ابتلا به انواع عفونت ها محفوظ می دارد. آلرژی، وبا، هپاتیت و سلیاک در ردیف بیماری هایی هستند که در میان کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده اند کمتر مشاهده می شود. ادامه مطلب ... یک شنبه 18 اسفند 1393برچسب:, :: 15:0 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
یک شنبه 12 اسفند 1393برچسب: دانلود کتاب های استاد علی صفایی حائری-عین صاد, :: 14:57 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
یک شنبه 11 اسفند 1393برچسب:, :: 14:53 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
شنبه 15 تير 1393برچسب:سهندیم /شاهکار استاد شهریار بستان ابادی, :: 18:16 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
شاه داغیم، چال پاپاغیم، ائل دایاغیم، شانلی سهند´یم باشی توفانلی سهند´یم باشدا حئیدر بابا تک قارلا، قیروولا قاریشیبسان سون ایپک تئللی بولودلارلا اوفوقده ساریشیبسان ساواشارکن باریشیبسان گؤیدن ایلهام آلالی سیرری سماواتا دییه رسه ن هله آغ کورکو بورون، یازدا یاشیل دون دا گییه رسه ن قورادان حالوا یییه رسه ن دؤشلرینده سونالار سینه سی تک شوخ ممه لرده نه سرین چئشمه لرین وار ادامه مطلب ... 7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
فعالیت های سایبری ضد ایرانی آمریکا در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری معاون
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش جنگ سایبری در میان کشورها
گفت: کشوری مانند آمریکا برای پیروزی در جنگ سایبری با ایران، بر روی
ابزاری چون شبکه های اجتماعی، نشت اطلاعات، جاسوسی اینترنت و دموکراسی
دیجیتال هدفگذاری خواهد کرد.
7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
فعالیت وهابیت در یک نگاه
7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
بن بست فعالیتهای ضد دین در فضای مجازیتا مدتها رسم بر این بود که فعالان ضد دین و ضد اسلامى که خودشان را پشتِ هویتهاى مجازى، پنهان مىکردند، در فضاىِ مجازى، وبلاگها، شبکههاى اجتماعى، شبکههاى به اشتراک گذارى لینک و… فعالیت مىکردند و سعى مىکردند که با تولیدِ محتوایى شاملِ ناسزا و تمسخر، کمى در جلبِ توجه نظرِ دیگران، فعال باشند. سرگرمى و لذتِ این فعالان، در یک مسئله خلاصه مىشد. اینکه شاهدِ حضورِ نیروهاى مؤمن و متعهد در فضاى مجازى بودند که سعى مىکردند با انواع و اقسامِ استدلالهاى علمى و عقلى، به آنان نشان بدهند که اشتباه مىکنند و حتى به شبهاتِ آنان پاسخ بدهند.
7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بر شما باد حنا ؛ چرا كه [ديده هاى] سرتان را روشن مى سازد ، دل هايتان را پاك مى كند و بر توان جنسى مى افزايد . ۱۰۹۳.امام صادق عليه السلام :سرمه ، توان همبسترى را افزايش مى دهد . حنا نيز بر آن مى افزايد . ۱۳ / ۹ ـ ۱۸ نوره كشيدن ۱۰۹۴.امام كاظم عليه السلام :موى سر ، چون بلند شود ، آب كمر از جريان مى افتد ، مفاصل ، سست مى شوند و ضعف و سِل به دنبال مى آورد . امّا نوره ، آب كمر را افزون مى سازد ، بدن را تقويت مى كند ، بر پيهِ كليه ها مى افزايد و بدن را چاق مى كند . ر. ك : ج۲ ، ص۳۳۳ ، ح۱۷۵۶ . ۱۳ / ۱۰ آنچه از توان جنسى مى كاهد ۱۳ / ۱۰ ـ ۱ روزه ۱۰۹۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس توان همسر گرفتن دارد ، همسر گيرد ؛ چرا كه بيشتر ، مايه فرو هِليدنِ چشمان، و نگه داشتن دامن است. هر كس هم توان ندارد ، بر او باد روزه ؛ چرا كه داراى نوعى عقيم كنندگى است . 7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
.الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ( ـ أيضا ـ ) : هِيَ الإسلامُ . ۱ ۸۹۳۴.عنه عليه السلام ( ـ أيضا ـ ) : صَبَغَ المؤمنينَ بِالوَلايَةِ في الميثاقِ . ۲ (انظر) الخالق : باب ۱۰۸۲ . ۱۸۴۸ الإسلامُ يَعلو و لا يُعلى عَلَيهِ الكتاب : هُوَ الَّذِي أرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشْرِكُونَ». ۳ الحديث : ۸۹۳۵.رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :الإسلامُ يَعلُو و لا يُعلى . ۴ ۸۹۳۶.عنه صلى الله عليه و آله :الإسلامُ يَعلُو و لا يُعلى علَيهِ . ۵ ۸۹۳۷.عنه صلى الله عليه و آله :الإسلامُ يَزِيدُ و لا يَنقُصُ . ۶ ۸۹۳۸.عنه صلى الله عليه و آله :لا يَبقى عَلى ظَهرِ الأرضِ بَيتُ مَدَرٍ و لا وَبَرٍ إلاّ أدخَلَ اللّه ُ علَيهِم كَلِمَةَ الإسلامِ بِعِزِّ عزيزٍ و بِذُلِّ ذَليلٍ ، إمّا يُعِزُّهُم اللّه ُ فَيَجعَلُهُم مِن أهلِها ، أو يُذِلُّهُم فَيَدِينُونَ لَها . ۷ ۸۹۳۳.امام صادق عليه السلام ( ـ نيز درباره همين آيه ـ ) فرمود : منظور از رنگ ، اسلام است . ۸۹۳۴.امام صادق عليه السلام ( ـ نيز درباره همين آيه ـ ) فرمود : خداوند مؤمنان را ، در [زمان گرفتن] ميثاق ، رنگ ولايت زد . ۱۸۴۸ اسلام آيين برتر است و هيچ آيينى بر آن چيره نمى شود قرآن : «او كسى است كه پيامبر خود را با هدايت و دين حق فرستاد ، تا او را بر همه دينها پيروز گرداند ، هرچند مشركان را خوش نيايد» . حديث : ۸۹۳۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اسلام برتر است و آيينى برتر از آن نيست . ۸۹۳۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اسلام برتر است و آيينى بالا دست آن نيست . ۸۹۳۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اسلام گسترش مى يابد و كاستى نمى گيرد . ۸۹۳۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هيچ خانه و خيمه اى در روى زمين نمى ماند، مگر اين كه خداوند كلمه اسلام را با عزّت بخشيدن به عزيز و خوار كردن ذليل ، وارد آنها مى كند ؛ يا خداوند صاحبان آن خانه ها و خيمه ها را عزّت مى بخشد و آنان را از اهل كلمه اسلام قرار مى دهد و يا با خفّت و خوارى در برابر آن گردن مى نهند . 1.معاني الأخبار : ۱۸۸/۱ . 2.الكافي : ۱/۴۲۲/۵۳ . 3.التوبة : ۳۳ . 4.كنز العمّال : ۲۴۶ . 5.كتاب من لا يحضره الفقيه : ۴/۳۳۴/۵۷۱۹ . 6.كنز العمّال : ۲۴۵ . 7.كنز العمّال : ۴۳۷ .
363
اسلام
۸۹۳۹.الإمامُ عليٌّ عليه السلام :إنّ هذا الإسلامَ دِينُ اللّه ِ الذي اصطَفاهُ لِنفسِهِ ، و اصطَنَعَهُ على عَينِهِ ، و أصفاهُ خِيَرَةَ خَلقِهِ ، و أقامَ دَعائمَهُ على مَحَبَّتِهِ ، أذَلَّ الأديانَ بِعِزَّتِهِ ، و وَضَعَ المِلَلَ بِرَفعِهِ . ۱ ۱۸۴۹ الإسلامُ سِلمٌ لِمَن دَخَلَهُ ۸۹۴۰.الإمامُ عليٌّ عليه السلام :الحَمدُ للّه ِِ الذي شَرَعَ الإسلامَ فَسَهَّلَ شَرائعَهُ لِمَن وَرَدَهُ ؛ وَ أعَزَّ أركانَهُ على مَن غالَبَهُ ، فَجَعَلَهُ أمنا لِمَن عَلِقَهُ ، و سِلما لِمَن دَخَلَهُ (عَقَلَهُ) ، بُرهانا لِمَن تَكَلَّمَ بهِ . ۲ ۸۹۴۱.عنه عليه السلام :إنَّ اللّه َ تعالى خَصَّكُم بِالإسلامِ و استَخلَصَكُم لَهُ ؛ و ذلكَ لأنَّهُ اسمُ سلامَةٍ و جِماعُ كَرامةٍ ، اِصطَفَى اللّه ُ تعالى مَنهَجَهُ و بَيَّنَ حُجَجَهُ ... لا تُفتَحُ الخَيراتُ إلاّ بِمَفاتِيحِهِ ، و لا تُكشَفُ الظُّلُماتُ إلاّ بِمَصابِيحِهِ . ۳ ۸۹۳۹.امام على عليه السلام :اين اسلام، همان دينى است كه خدا براى خود برگزيد و آن را زير نظر خويش پرورد و بهترين آفريدگانش را مأمور تبليغ آن كرد و ستونهايش را بر پايه محبت خويش قرار داد و با عزّت آن ، اديان ديگر را خوار كرد و با بلند كردن آن ، آيينهاى ديگر را فرود آورد . ۱۸۴۹ اسلام مايه سلامت كسانى است كه بدان مى گروند ۸۹۴۰.امام على عليه السلام :سپاس و ستايش خداى را كه شريعت اسلام را آشكار ساخت، و آبشخورهاى آن را براى كسى كه بخواهد بدان وارد شود آسان گردانيد، و اركان آن را در برابر كسى كه بخواهد بر آن چيرگى يابد استوار گردانيد، و آن را براى كسى كه بدان چنگ زند وسيله اى امن قرار داد، و براى كسى كه به آن بگرود، مايه صلح و سلامت، و براى كسى كه به وسيله آن سخن گويد برهان و دليل . ۸۹۴۱.امام على عليه السلام :خداوند متعال [كرامت ]اسلام را به شما ارزانى داشت و شما را براى آن برگزيد. زيرا كه اسلام نام سلامت است و كانون كرامت . خداوند متعال راه آن را برگزيد و دلايلش را آشكار ساخت . . . دَرِ خزانه خوبيها جز با كليدهاى آن باز نمى شود و تاريكيها جز با چراغهاى آن زدوده نمى گردد . 1.نهج البلاغة : الخطبة ۱۹۸ ، انظر تمام الخطبة . 2.نهج البلاغة : الخطبة ۱۰۶ ، انظر تمام الخطبة . 3.نهج البلاغة : الخطبة ۱۵۲ . 7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
تهیهکننده، نویسنده و کارگردان: مانی حقیقی بازیگران: ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، سعیدچنگیزیان، اسماعیل خلج، صابر ابر، محمد عاقبتی، دانیال فتحی، هیمن دهقانی، نقی سیف جمالی، نادر فلاح، وحید آقاپور، محمدرضا نجفی، قربان نجفی، مهدی توکلی زانیانی - خلاصه داستان فیلم: در جاده ای کوهستانی در فضایی زمستانی در سرزمینی جنگ زده زن و مردی بین رهگذران پول پخش می کنند ...
نقد و بررسی فیلم «پذیرایی ساده» مهدی افشارها بعضی اوقات سوژه یا همان موضوع فیلم به نظر برخی جذاب و به نظر برخی دیگر غیر جذاب است. نکته جالب آنکه موضوع فیلم، نه در حرف، بلکه در عمل برای اکثریت تماشاگران (حتی آنها که ادعای سینمایی بودن را دارند) مهم ترین عامل تعیین ارزش یک فیلم است. مثلا افرادی زیادی هستند که صرفا به دلیل نوع نگاه خاص آنها به مساله یهودیان (که کاری به درست و غلط آن ندارم) فیلم فهرست شیندلر را بی ارزش می دانند و وقتی پای "موضوع" به میان می آید،عوامل دیگر، برایشان از آخرین اولویت برخوردار است . در مورد فیلم «پذیرایی ساده» هم این مثال صادق است. اما اینبار در جهت عکس! راستش نوشتن درباره پذیرایی ساده، در شرایطی که بسیاری به تعریف و تمجید از آن پرداخته اند و آن را بهترین فیلم جشنواره می نامند، کاری سخت است. مخصوصا اگر بخواهی بگویی فیلم اگر نه یک فیلم ضعیف، بلکه اثری کاملا "متوسط" است! پذیرایی ساده، نه ابتدایی دارد، نه وسطی و نه انتهایی. البته شاید بسیاری از این موضوع خوششان هم بیاید. اما خب، در فیلمنامه، چهارچوب هایی از پیش تعیین شده هستند که معمولا توسط عموم فیلمساز ها (حالا امثال کیشولوفسکی به کنار) رعایت می شود. مثلا در کتاب فیلمنامه نویسی معروف سید فیلد ، معمولا مثلا 20 درصد را به ابتدای فیلم و معرفی آن اختصاص می دهند، 60 درصد را به پرداخت مسائل عنوان شده در ابتدا و رویداد های دیگر تخصیص می دهند و 20 درصد انتهایی فیلم، نتیجه گیری نهایی و .. است. مانی حقیقی، بازیگر / کارگردان «پذیرایی ساده» با ساخت این فیلم، عملا تمامی قائده های معمول و دستور العمل های کلی تعیین شده درباره فیلمنامه نویسی را لگد مال می کند و آنان را به سطل زباله پرتاب می کند! هر چند نوشته های سید فیلد و امثال وی، درباره فیلمنامه و ساختار آن وحی منزل نیستند، اما خب، مانی حقیقی هم کیشولوفسکی نیست!! 7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
وهابی ها می گویند: شما شیعیان كه خود حسین را كشتید، چرا براى او عزادارى مى كنید؟! البته
واضح است که وهابیت از القای این شبهه در جامعه هدف دیگری را دنبال می
نماید که بصیرت و آگاهی شیعیان در شکست اهداف شوم دشمنان شیعه بسیار موثر
است .وهابیت می خواهد با این شبهه به صورت غیر مستقیم چنین بگوید که ای
گروه شیعه این قدر دم از امام زمان خود نزنید ، این قدر او را نخوانید و
برایش دعا نکنید این قدر خود را از شیعیان و منتظران او نخوانید چرا که
آگاه باشید که حسین را همان شیعیان و منتظرانش کشتند و امام زمان شما نیز
به چنین سرنوشتی گرفتار خواهد شد ! نقد این اعتقاد : در پاسخ آنان باید گفت ، كه شیعیان كوفه در شهادت حضرت سیّدالشهداء علیه السلام نقشى نداشته اند.
7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
دنلود فیلم (جنایات وهابیت)
7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
فیلم گذشته تازهترین ساخته اصغر فرهادی در
جشنواره کن امسال به نمایش در آمده و نامزد جایزه نخل طلاست. مطلب زیر
گزیده ای است از نظر منتقدان ایرانی که نقد خود را به سفارش بی بی سی فارسی
نوشته اند و منتقدان غیرایرانی که نقد خود را در نشریه های مختلف منتشر
کرده اند. محمد حقیقت
29 خرداد 1393برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
فعالیت های سایبری ضد ایرانی آمریکا در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری معاون
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش جنگ سایبری در میان کشورها
گفت: کشوری مانند آمریکا برای پیروزی در جنگ سایبری با ایران، بر روی
ابزاری چون شبکه های اجتماعی، نشت اطلاعات، جاسوسی اینترنت و دموکراسی
دیجیتال هدفگذاری خواهد کرد.
29 خرداد 1393برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
فعالیت وهابیت در یک نگاه
29 خرداد 1393برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
بن بست فعالیتهای ضد دین در فضای مجازیتا مدتها رسم بر این بود که فعالان ضد دین و ضد اسلامى که خودشان را پشتِ هویتهاى مجازى، پنهان مىکردند، در فضاىِ مجازى، وبلاگها، شبکههاى اجتماعى، شبکههاى به اشتراک گذارى لینک و… فعالیت مىکردند و سعى مىکردند که با تولیدِ محتوایى شاملِ ناسزا و تمسخر، کمى در جلبِ توجه نظرِ دیگران، فعال باشند. سرگرمى و لذتِ این فعالان، در یک مسئله خلاصه مىشد. اینکه شاهدِ حضورِ نیروهاى مؤمن و متعهد در فضاى مجازى بودند که سعى مىکردند با انواع و اقسامِ استدلالهاى علمى و عقلى، به آنان نشان بدهند که اشتباه مىکنند و حتى به شبهاتِ آنان پاسخ بدهند.
29 خرداد 1393برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بر شما باد حنا ؛ چرا كه [ديده هاى] سرتان را روشن مى سازد ، دل هايتان را پاك مى كند و بر توان جنسى مى افزايد . ۱۰۹۳.امام صادق عليه السلام :سرمه ، توان همبسترى را افزايش مى دهد . حنا نيز بر آن مى افزايد . ۱۳ / ۹ ـ ۱۸ نوره كشيدن ۱۰۹۴.امام كاظم عليه السلام :موى سر ، چون بلند شود ، آب كمر از جريان مى افتد ، مفاصل ، سست مى شوند و ضعف و سِل به دنبال مى آورد . امّا نوره ، آب كمر را افزون مى سازد ، بدن را تقويت مى كند ، بر پيهِ كليه ها مى افزايد و بدن را چاق مى كند . ر. ك : ج۲ ، ص۳۳۳ ، ح۱۷۵۶ . ۱۳ / ۱۰ آنچه از توان جنسى مى كاهد ۱۳ / ۱۰ ـ ۱ روزه ۱۰۹۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس توان همسر گرفتن دارد ، همسر گيرد ؛ چرا كه بيشتر ، مايه فرو هِليدنِ چشمان، و نگه داشتن دامن است. هر كس هم توان ندارد ، بر او باد روزه ؛ چرا كه داراى نوعى عقيم كنندگى است . 29 خرداد 1393برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
.الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ( ـ أيضا ـ ) : هِيَ الإسلامُ . ۱ ۸۹۳۴.عنه عليه السلام ( ـ أيضا ـ ) : صَبَغَ المؤمنينَ بِالوَلايَةِ في الميثاقِ . ۲ (انظر) الخالق : باب ۱۰۸۲ . ۱۸۴۸ الإسلامُ يَعلو و لا يُعلى عَلَيهِ الكتاب : هُوَ الَّذِي أرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشْرِكُونَ». ۳ الحديث : ۸۹۳۵.رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :الإسلامُ يَعلُو و لا يُعلى . ۴ ۸۹۳۶.عنه صلى الله عليه و آله :الإسلامُ يَعلُو و لا يُعلى علَيهِ . ۵ ۸۹۳۷.عنه صلى الله عليه و آله :الإسلامُ يَزِيدُ و لا يَنقُصُ . ۶ ۸۹۳۸.عنه صلى الله عليه و آله :لا يَبقى عَلى ظَهرِ الأرضِ بَيتُ مَدَرٍ و لا وَبَرٍ إلاّ أدخَلَ اللّه ُ علَيهِم كَلِمَةَ الإسلامِ بِعِزِّ عزيزٍ و بِذُلِّ ذَليلٍ ، إمّا يُعِزُّهُم اللّه ُ فَيَجعَلُهُم مِن أهلِها ، أو يُذِلُّهُم فَيَدِينُونَ لَها . ۷ ۸۹۳۳.امام صادق عليه السلام ( ـ نيز درباره همين آيه ـ ) فرمود : منظور از رنگ ، اسلام است . ۸۹۳۴.امام صادق عليه السلام ( ـ نيز درباره همين آيه ـ ) فرمود : خداوند مؤمنان را ، در [زمان گرفتن] ميثاق ، رنگ ولايت زد . ۱۸۴۸ اسلام آيين برتر است و هيچ آيينى بر آن چيره نمى شود قرآن : «او كسى است كه پيامبر خود را با هدايت و دين حق فرستاد ، تا او را بر همه دينها پيروز گرداند ، هرچند مشركان را خوش نيايد» . حديث : ۸۹۳۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اسلام برتر است و آيينى برتر از آن نيست . ۸۹۳۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اسلام برتر است و آيينى بالا دست آن نيست . ۸۹۳۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اسلام گسترش مى يابد و كاستى نمى گيرد . ۸۹۳۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هيچ خانه و خيمه اى در روى زمين نمى ماند، مگر اين كه خداوند كلمه اسلام را با عزّت بخشيدن به عزيز و خوار كردن ذليل ، وارد آنها مى كند ؛ يا خداوند صاحبان آن خانه ها و خيمه ها را عزّت مى بخشد و آنان را از اهل كلمه اسلام قرار مى دهد و يا با خفّت و خوارى در برابر آن گردن مى نهند . 1.معاني الأخبار : ۱۸۸/۱ . 2.الكافي : ۱/۴۲۲/۵۳ . 3.التوبة : ۳۳ . 4.كنز العمّال : ۲۴۶ . 5.كتاب من لا يحضره الفقيه : ۴/۳۳۴/۵۷۱۹ . 6.كنز العمّال : ۲۴۵ . 7.كنز العمّال : ۴۳۷ .
363
اسلام
۸۹۳۹.الإمامُ عليٌّ عليه السلام :إنّ هذا الإسلامَ دِينُ اللّه ِ الذي اصطَفاهُ لِنفسِهِ ، و اصطَنَعَهُ على عَينِهِ ، و أصفاهُ خِيَرَةَ خَلقِهِ ، و أقامَ دَعائمَهُ على مَحَبَّتِهِ ، أذَلَّ الأديانَ بِعِزَّتِهِ ، و وَضَعَ المِلَلَ بِرَفعِهِ . ۱ ۱۸۴۹ الإسلامُ سِلمٌ لِمَن دَخَلَهُ ۸۹۴۰.الإمامُ عليٌّ عليه السلام :الحَمدُ للّه ِِ الذي شَرَعَ الإسلامَ فَسَهَّلَ شَرائعَهُ لِمَن وَرَدَهُ ؛ وَ أعَزَّ أركانَهُ على مَن غالَبَهُ ، فَجَعَلَهُ أمنا لِمَن عَلِقَهُ ، و سِلما لِمَن دَخَلَهُ (عَقَلَهُ) ، بُرهانا لِمَن تَكَلَّمَ بهِ . ۲ ۸۹۴۱.عنه عليه السلام :إنَّ اللّه َ تعالى خَصَّكُم بِالإسلامِ و استَخلَصَكُم لَهُ ؛ و ذلكَ لأنَّهُ اسمُ سلامَةٍ و جِماعُ كَرامةٍ ، اِصطَفَى اللّه ُ تعالى مَنهَجَهُ و بَيَّنَ حُجَجَهُ ... لا تُفتَحُ الخَيراتُ إلاّ بِمَفاتِيحِهِ ، و لا تُكشَفُ الظُّلُماتُ إلاّ بِمَصابِيحِهِ . ۳ ۸۹۳۹.امام على عليه السلام :اين اسلام، همان دينى است كه خدا براى خود برگزيد و آن را زير نظر خويش پرورد و بهترين آفريدگانش را مأمور تبليغ آن كرد و ستونهايش را بر پايه محبت خويش قرار داد و با عزّت آن ، اديان ديگر را خوار كرد و با بلند كردن آن ، آيينهاى ديگر را فرود آورد . ۱۸۴۹ اسلام مايه سلامت كسانى است كه بدان مى گروند ۸۹۴۰.امام على عليه السلام :سپاس و ستايش خداى را كه شريعت اسلام را آشكار ساخت، و آبشخورهاى آن را براى كسى كه بخواهد بدان وارد شود آسان گردانيد، و اركان آن را در برابر كسى كه بخواهد بر آن چيرگى يابد استوار گردانيد، و آن را براى كسى كه بدان چنگ زند وسيله اى امن قرار داد، و براى كسى كه به آن بگرود، مايه صلح و سلامت، و براى كسى كه به وسيله آن سخن گويد برهان و دليل . ۸۹۴۱.امام على عليه السلام :خداوند متعال [كرامت ]اسلام را به شما ارزانى داشت و شما را براى آن برگزيد. زيرا كه اسلام نام سلامت است و كانون كرامت . خداوند متعال راه آن را برگزيد و دلايلش را آشكار ساخت . . . دَرِ خزانه خوبيها جز با كليدهاى آن باز نمى شود و تاريكيها جز با چراغهاى آن زدوده نمى گردد . 1.نهج البلاغة : الخطبة ۱۹۸ ، انظر تمام الخطبة . 2.نهج البلاغة : الخطبة ۱۰۶ ، انظر تمام الخطبة . 3.نهج البلاغة : الخطبة ۱۵۲ . 29 خرداد 1393برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
تهیهکننده، نویسنده و کارگردان: مانی حقیقی بازیگران: ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، سعیدچنگیزیان، اسماعیل خلج، صابر ابر، محمد عاقبتی، دانیال فتحی، هیمن دهقانی، نقی سیف جمالی، نادر فلاح، وحید آقاپور، محمدرضا نجفی، قربان نجفی، مهدی توکلی زانیانی - خلاصه داستان فیلم: در جاده ای کوهستانی در فضایی زمستانی در سرزمینی جنگ زده زن و مردی بین رهگذران پول پخش می کنند ...
نقد و بررسی فیلم «پذیرایی ساده» مهدی افشارها بعضی اوقات سوژه یا همان موضوع فیلم به نظر برخی جذاب و به نظر برخی دیگر غیر جذاب است. نکته جالب آنکه موضوع فیلم، نه در حرف، بلکه در عمل برای اکثریت تماشاگران (حتی آنها که ادعای سینمایی بودن را دارند) مهم ترین عامل تعیین ارزش یک فیلم است. مثلا افرادی زیادی هستند که صرفا به دلیل نوع نگاه خاص آنها به مساله یهودیان (که کاری به درست و غلط آن ندارم) فیلم فهرست شیندلر را بی ارزش می دانند و وقتی پای "موضوع" به میان می آید،عوامل دیگر، برایشان از آخرین اولویت برخوردار است . در مورد فیلم «پذیرایی ساده» هم این مثال صادق است. اما اینبار در جهت عکس! راستش نوشتن درباره پذیرایی ساده، در شرایطی که بسیاری به تعریف و تمجید از آن پرداخته اند و آن را بهترین فیلم جشنواره می نامند، کاری سخت است. مخصوصا اگر بخواهی بگویی فیلم اگر نه یک فیلم ضعیف، بلکه اثری کاملا "متوسط" است! پذیرایی ساده، نه ابتدایی دارد، نه وسطی و نه انتهایی. البته شاید بسیاری از این موضوع خوششان هم بیاید. اما خب، در فیلمنامه، چهارچوب هایی از پیش تعیین شده هستند که معمولا توسط عموم فیلمساز ها (حالا امثال کیشولوفسکی به کنار) رعایت می شود. مثلا در کتاب فیلمنامه نویسی معروف سید فیلد ، معمولا مثلا 20 درصد را به ابتدای فیلم و معرفی آن اختصاص می دهند، 60 درصد را به پرداخت مسائل عنوان شده در ابتدا و رویداد های دیگر تخصیص می دهند و 20 درصد انتهایی فیلم، نتیجه گیری نهایی و .. است. مانی حقیقی، بازیگر / کارگردان «پذیرایی ساده» با ساخت این فیلم، عملا تمامی قائده های معمول و دستور العمل های کلی تعیین شده درباره فیلمنامه نویسی را لگد مال می کند و آنان را به سطل زباله پرتاب می کند! هر چند نوشته های سید فیلد و امثال وی، درباره فیلمنامه و ساختار آن وحی منزل نیستند، اما خب، مانی حقیقی هم کیشولوفسکی نیست!! 29 خرداد 1393برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
وهابی ها می گویند: شما شیعیان كه خود حسین را كشتید، چرا براى او عزادارى مى كنید؟! البته
واضح است که وهابیت از القای این شبهه در جامعه هدف دیگری را دنبال می
نماید که بصیرت و آگاهی شیعیان در شکست اهداف شوم دشمنان شیعه بسیار موثر
است .وهابیت می خواهد با این شبهه به صورت غیر مستقیم چنین بگوید که ای
گروه شیعه این قدر دم از امام زمان خود نزنید ، این قدر او را نخوانید و
برایش دعا نکنید این قدر خود را از شیعیان و منتظران او نخوانید چرا که
آگاه باشید که حسین را همان شیعیان و منتظرانش کشتند و امام زمان شما نیز
به چنین سرنوشتی گرفتار خواهد شد ! نقد این اعتقاد : در پاسخ آنان باید گفت ، كه شیعیان كوفه در شهادت حضرت سیّدالشهداء علیه السلام نقشى نداشته اند.
29 خرداد 1393برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
دنلود فیلم (جنایات وهابیت)
29 خرداد 1393برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
فیلم گذشته تازهترین ساخته اصغر فرهادی در
جشنواره کن امسال به نمایش در آمده و نامزد جایزه نخل طلاست. مطلب زیر
گزیده ای است از نظر منتقدان ایرانی که نقد خود را به سفارش بی بی سی فارسی
نوشته اند و منتقدان غیرایرانی که نقد خود را در نشریه های مختلف منتشر
کرده اند. محمد حقیقت
جمعه 2 خرداد 1393برچسب:دانلود فیلم بینوایان دوبله فارسی با لینک مستقیم , :: 6:2 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
دانلود فیلم بینوایان دوبله فارسی با لینک مستقیم
دریافت 5 جایزه اسکار پخش شده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اثر فاخر ویکتور هوگو دوبله فارسی ادامه مطلب ... پنج شنبه 19 ارديبهشت 1393برچسب: نقد فیلم معراجی ها/اثر مسعود ده نمکی, :: 17:31 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
نقد فیلم معراجی ها/اثر مسعود ده نمکی
واضح ترین نکته ای که باید درباره معراجی ها گفت این است که "معراجی ها یک روایت ناتمام است..." ببخشید که با این جمله ناگهانی، نقدم را به فیلم "معراجی ها" شروع می کنم! یعنی این "ناتمام بودن" آنقدر سایه سنگینی بر سرتاسر فیلم انداخته است که شاید اصلاً باید گفت معراجی ها اساساً یک فیلم نیست. و اگر ده نمکی جَهد می کرد و در تبلیغات فیلم همین "روایت ناتمام" را هم می نوشت ای بسا که آنوقت همه ما احساس واقعیتری نسبت به آخرین ساخته ده نمکی می داشتیم. معراجی ها البته یک نقطه قوت بزرگ دارد که به نظر من هیچکدام از ساخته های قبلی ده نمکی آن را ندارند.
نقطه قوتی تا آن اندازه بزرگ که حتی منی که منتقد جدی مسعود ده نمکی و حرفش در عرصه سینما هستم، مایل به دفاع از آن و به تبعش فیلم معراجی ها هستم. حتی با اینکه معراجی ها را یک فیلم سینمایی نمی دانم!
ادامه مطلب ... چهار شنبه 17 فروردين 1393برچسب:دانلود فیلم گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی با دوبله فارسی, :: 20:7 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
دانلود فیلم گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی با دوبله فارسی
کارگردان: اصغر فرهادی ژانر: درام، داستانی سال تولید: 1391 مدت زمان: 130 دقیقه زبان: دوبله فارسی خلاصه داستان: صداپیشگان:
توضیحات : گذشته (به فرانسوی: Le Passé) فیلم درام فرانسوی محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی اصغر فرهادی است که برای اولین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳ اکران شد. برنیس بژو ، طاهر رحیم و علی مصفا از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم به زبان فرانسوی است و در پاریس تصویربرداری شدهاست. در نسخه دوبله شده فیلم فروتن به جای طاها رحیم، ساره بیات به جای برنیس برژو و سحر دولتشاهی به جای پائولین بورلت در نسخه فیلم فرهادی صداپیشگی می کنند. گفته می شود مانی حقیقی نیز در نسخه دوبله این فیلم به جای یکی از بازیگران صحبت میکند. علی مصفا و بابک کریمی نیز به جای خودشان در این فیلم صحبت می کنند.
ll لینک مستقیم از سرور اصلی سایت ll حجم: 1.02 گیگابایت
فرمت: MP4 منبع : باحال دانلود رمز: wWw.BahalDownloads.IR
چهار شنبه 5 فروردين 1393برچسب:دانلود رایگان فیلم خداحافظ رفیق با لینک مستقیم, :: 19:58 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
دانلود رایگان فیلم خداحافظ رفیق با لینک مستقیم
"به درخواست اورمولو کاربر عزیز سایت" نویسنده : بهزاد بهزادپور تدوین و کارگردان: بهزاد بهزادپور موضوع : اجتمایی | دفاع مقدس خلاصه داستان: دختر بچه یک شهید که در مجاورت ایستگاه راهآهن زندگی میکند در انتظار بازگشت پدر خود از جبهه با دسته گل به استقبال قطارهایی که رزمندگان را به شهرهایشان باز میگرداند می رود و...
ll لینک مستقیم از سرور اصلی سایت ll حجم: 324 مگابایت
فرمت: FLV منبع : باحال دانلود رمز: wWw.BahalDownloads.IR
چهار شنبه 3 خرداد 1393برچسب:دانلود فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم با لینک مستقیم و کیفیت عالی , :: 19:51 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
دانلود فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم با لینک مستقیم و کیفیت عالی
کارگردان: محمدهادی کریمی موضوع: اجتماعی سال تولید: 1391 مدت زمان فیلم: 78 دقیقه خلاصه داستان: بازیگران:
منبع : باحال دانلود رمز: wWw.BahalDownloads.IR
چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:دانلود فیلم آل با لینک مستقیم , :: 19:42 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
دانلود فیلم آل با لینک مستقیم
کارگردان : بهرام بهرامیان موضوع : اجتمائی | حادثه ای مدت زمان : ۹۲ دقیقه بازیگران : مصطفی زمانی | آنا نعمتی | همایون ارشادی | هنگامه حمیدزاده خلاصه داستان : مهندس جوانی از طرف مدیر شرکت محل کار خود همراه زن باردار خود به ماموریت کاری در ارمنستان میروند , به تدریج زندگی آفتابی این زوج جای خود را به روزهای سیاه می دهد و حوادث عجیبی برای آنها رخ میدهد و…
قسمت اول ll لینک مستقیم از سرور اصلی سایت ll حجم: 196 مگابایت
قسمت دوم فرمت: WMV منبع : باحال دانلود رمز: wWw.BahalDownloads.IR
یک شنبه 14 اسفند 1392برچسب:"فيلترينگ" از سوی کدام نهاد اجرا میشود؟, :: 23:11 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
يك كارشناس فضاي مجازي در خصوص نهادهايي كه فيلتريگ را اعمال ميكنند، گفت: نه تنها وزیر ارتباطات بلکه شخص رئیس جمهور نیز بر اساس قانون، راسا اختیارِ اخذ تصمیم در ارتباط با مصادیق فیلترینگ را ندارد.
"روحالله مؤمننسب"در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در خصوص اينكه در حال حاضر، فیلترینگ از طریق چه نهادهایی اعمال میشود، اظهار داشت: بر اساس نص صریح ماده ۲۱، ۲۲ و ۲۳ قانون جرایم رایانهای، تعیین ضوابط فنی و پالایش و مسدودسازی محتوای مجرمانه در فضای مجازی از وظایف کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.
وي افزود: محل دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در قوه قضائیه است كه ریاست آن را دادستان کل کشور بر عهده دارد و همچنین دبیر این کارگروه قاضی کارکشته و متخصص دادگستری است. اين كارشناس فضاي مجازي در پايان خاطرنشان كرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها یک عضو در این کارگروه دارد؛ در نتیجه علیرغم جنگ تبلیغاتی اخیر بر سر فیلتر و رفع فیلتر برخی تارنماها، باید بگویم که نه تنها وزیر ارتباطات بلکه شخص رئیس جمهور نیز بر اساس قانون، راسا اختیارِ اخذ تصمیم در ارتباط با مصادیق فیلترینگ را نداشته و اینگونه انتظارات از آنها غلط است و مبنای قانونی ندارد. یک شنبه 12 اسفند 1392برچسب:متن کامل قانون جدید مجازات اسلامی مصوب 1392+ دانلود, :: 23:8 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
قانون جديد مجازات اسلامي پس از بازنگري و انجام اصلاحات لازم چندي پيش منتشر شد كه متن كامل آن براي دانلود ارائه ميشود.
به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، قانون مجازات اسلامي طي چندين ماه مورد ارزيابي و بررسي ويژه كارشناسان حقوقي و فقهي كشور قرار گرفت.
اين قانون با اصلاح و بازنگري در موارد مختلف، نقايص قانون گذشته را مرتفع و راهكارهاي قانوني ديگري را ارائه كرد. متن کامل قانون جدید مجازات اسلامی مصوب 1392+ دانلود پنج شنبه 21 بهمن 1392برچسب:ابن تیمیه در دادگاه انتقادات بزرگان اهل سنت!!, :: 22:11 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
ابن تیمیه در دادگاه انتقادات بزرگان اهل سنت!!
مرحبا به علمای اهل سنت که ابن تیمیه را چنین نقد می کنند؟! برخى از شخصيّتهاى بزرگ اهل سنّت و معاصر «ابن تيميّه»، مطالب وى را به نقد كشيده، و برخى ديگر كتابهايى مستقلّ در بطلان نظريات او تأليف كردند، مانند: «تقى الدين سُبكى» در گذشته 756، دو كتاب به نامهاى «الدرّة المضيّة في الردّ على ابن تيميّة» و «شفاء السقام في زيارة خير الأنام» نوشت. ادامه مطلب ... پنج شنبه 20 بهمن 1392برچسب:راسل و خطا در نقل و نقد فلسفه دكارت, :: 22:7 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
راسل و خطا در نقل و نقد فلسفه دكارت راسل اينگونه فلسفه دكارت را نقل مىكند(132) كه دكارت مىگويد: «من مىانديشم، پس هستم.» ادامه مطلب ... پنج شنبه 19 بهمن 1392برچسب:نقد افكار انحرافی مولوی, :: 22:5 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
نقد افكار انحرافی مولوی
ادامه مطلب ... پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:طرح و نقد و بررسی برخی نکات بنیادی در اندیشه ی فلسفی دکتر سروش, :: 22:3 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
طرح و نقد و بررسی برخی نکات بنیادی در اندیشه ی فلسفی دکتر سروش(طرح ضد علم و ضد عقل و هگلی بودن دکتر سروش)قسمت دوم 3)دکتر سروش هگلی است بدین معنی که قایل به پیشرفت خطی تاریخ و تحقق هر چه بیشتر حقیقت در آن از پی به پیش رفتن آن است. این نظر را می توان در نظریه ی «قبض و بسط تئوریک شریعت» پی گرفت. شرح مطلب را از فریدریش انگلس بشنویم: «[...] اهمیت واقعی و خصلت انقلابی فلسفه ی هگل [...] همانا در این است که فلسفه ی هگل، یک بار برای همیشه، هر گونه تصوری را در باره ی جنبه ی نهایی نتایج تفکر و عمل انسانی به دور افکنده است. در نظر هگل حقیقتی که فلسفه می بایست بدان معرفت یابد دیگر مجموعه ای از احکام جزمی حاضر و آماده ای که به محض کشف فقط باید از بر شوند نبود بلکه حالا دیگر مقر حقیقت خود پروسه ی [فراشد ِ] معرفت و تکامل تاریخی طولانی علم است، علمی که از درجات سفلای دانش به درجات پیوسته بالاتری اوج می گیرد ولی هرگز به آنچنان نقطه ای نمی رسد که در آن حقیقت به اصطلاح مطلقی بیابد و دیگر نتواند از آن گامی فراتر رود و برایش کاری نماند جز آن که دست بر روی دست گذارد و محو جمال حقیقت مطلقه ی مکتسبه ی خویش گردد. جریان کار نه تنها در زمینه ی فلسفه بلکه در سایر شؤون معرفت و ایضاً در رشته ی فعالیت عملی نیز بر همین منوال است. تاریخ هم مانند معرفت هرگز در یک حالت کامل و ایده آل بشری سرانجام نهایی نخواهد یافت. جامعه ی کامل و «دولت» کامل چیزهایی است که تنها می تواند در عالم پندار موجود باشد. [...] این فلسفه ی دیالکتیک بنای هر گونه تصوری را در باره ی حقیقت نهایی مطلق و در باره ی حالات مطلق بشری مطابق با آن، به همان سان باطل می سازد که بورژوازی کلیه ی موازین پا بر جا شده ای را که قرون متمادی مورد تقدیس بود به وسیله ی صنایع بزرگ و رقابت و بازار جهانی عملاً باطل می نماید. برای فلسفه ی دیالکتیک هیچ چیزی که یک بار برای همیشه، مستقر و بلاشرط و مقدس باشد موجود نیست. این فلسفه بر همه چیز و در همه چیز مهر و نشان سقوط ناگزیر را مشاهده می کند و در مقابل آن، چیزی جز پروسه ی لاینقطع ظهور و زوال و صعود بی انتها از سفلا به علیا یارای ایستادگی ندارد. [...] ولی در اینجا تذکر نکته ی زیرین ضروری است: نظریات مشروح در فوق را هگل با این شکل قاطع که ما در اینجا بیان داشته ایم بیان نکرده است. این استنتاجی است که اسلوب او ناگزیر بدان منجر می شود ولی خود او هرگز با چنین صراحتی این نتیجه گیری را نکرده است [...].» (متأسفانه از تعدادی از آثار مارکس و انگلس چاپ منقحی وجود ندارد و بنا بر این من تنها می توانم چنین نشانی بدهم: لودویگ فویرباخ و پایان فلسفه ی کلاسیک آلمانی، فریدریش انگلس، اواسط بخش نخست. نیز ر.ک. تاریخ فلسفه، فردریک کاپلستون، مجلد هشتم؛ از فیشته تا نیچه، ترجمه ی آشوری، انتشارات سروش، چاپ دوم 1375، ص 312 و 313. دوقلابها اصلاحات من است. رسم خط نیز از من است.)
ناگفته نماند که یکی از اتهامات همیشگی سروش به ما فردیدی ها همین «هگلی بودن» است. در پایان اعلام می کنم که اگر هر یک از علاقه مندان و طرفداران دکتر سروش نوشته ای انتقادی را در مورد این نوشته ی من بنویسند آن را در متن وب لاگم طرح خواهم کرد إن شاء الله.از خدا جوییم توفیق ادببی ادب محروم ماند از لطف ربو السلام علی من اتبع الهدیو لعنة الله علی القوم الظالمینو السلام علیکم و رحمة الله و برکاته18/11/1384پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|