اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی
درباره وبلاگ


به وبلاگ نقد و اندیشه خوش آمدید
آخرین مطالب


گذر معوج

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ تصویر معوجی از خورشید که هنگام طلوع از دریای خزر در حین گذر زهره از مقابل خورشید لکه ای روی صورت آن مشاهده می شود. این تصویر از ساحل آذربایجان گرفته شده است.

در طول گذر زهره از مقابل خورشید، سیاره زهره میان زمین و خورشید قرار گرفت و این رخداد لکه سیاهی را روی خورشید ایجاد کرد. این رخداد در سال 2117 دوباره تکرار خواهد شد.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

 

لیست کتابها
از سری روش ها:

۱ – مسولیت و سازندگی- ۳۶۰ ص- روش تربیتی اسلام و شناخت روحیه ها – دانلود

۲ – ا نسان در دو فصل- ۸۸ ص -شیوه تربیت قبل و بعد از بلوغ انسان – دانلود

۳- تربیت کودک- ۰ ۸ ص-  نقش معلم،روش تربیت،عوامل تربیت

۴- روش برداشت از قرآن- ۱۷۶ص-   روش تفسیر قرآن- دانلود

۵- روش نقد- جدل اول- ۱۱۶ ص-  روش نقد هدف ها و مکتب ها- دانلود

۶- روش نقد- جلد دوم- ۷۰ ص- روش نقد مکتب ها،آزادی- دانلود

۷- روش نقد- جلد سوم-۱۱۲ ص-روش نقد مکتب ها،آگاهی و عرفان- دانلود

۸- روش نقد- جلد چهارم-۱۳۷ ص- روش نقد مکتب ها، مارکسیسم- دانلود

۹- روش نقد- جلد پنجم-۱۴۲ ص-روش نقد مکتب ها، اگزیستانسیالیسم- دانلود

۱۰- استاد و درس(صرف و نحو)-۲۷۲ ص-  روش تدریس دروس حوزه- دانلود

 

از سری دیداری تازه با قرآن: ۱۳- رشد-۶۴ ص- تحلیلی از رشد و خسر انسان ها-تفسیر سوره‌ی عصر- دانلود۱۴- صراط- ۱۷۶ ص- سیر و سلوک،راه ها،…- تفسیر سوره‌ی حمد- دانلود 
از سری مباحث قرآنی:
۱۵- تطهیر با جاری قرآن- جلد اول-۴۴۰ ص-تفسیر سوره های فلق،ناس،توحید،نصر،کافرون،…- دانلود
۱۶-  تطهیر با جاری قرآن- جلد دوم- ۵۲۶ ص- تفسیر سورهِ‌ی بقره- دانلود
۱۷- تطهیر با جاری قرآن- جلد سوم-۲۲۸ ص- تفسیر سوره های مدثر،قدر،علق،…-دانلود
امامت:
۱۸- غدیر-۳۲ ص- تبیین و تحلیل ولایت و ضرورت و هدف آن و گام های رسول- دانلود
۱۹- تو می آیی- ۱۰۰ ص-حقیقت،ریشه ها،ادب و اثر انتظار، جایگاه امامت و ضرورت وجود امام…- دانلود
۲۱- عاشورا-۸۴ ص-  بررسی تحلیل های مختلف در مورد حرکت امام حسین(ع)- دانلود
از سری مسایل اسلامی:
۲۲- از معرفت دینی تا حکومت دینی-۲۶۴ ص- از خود آگاهی تا عبودیت تا جامعه و حکومت دینی- دانلود
۲۳- در آمدی بر علم اصول-۱۴۴ ص- جایگاه فقه و شئون فقه- دانلود
منبع: موسسه ليله القدر
 
کتاب های صوتی استاد:

  پخش   دریافت   1:18:43 37 روش تربيت اسلامي در قبل و بعد از بلوغ  
   
  پخش   دریافت   1:08:31 23 نقش مربّي در تربيت انسان  
   
  پخش   دریافت   45:49 29 همراه با نسل جوان  
   
  پخش   دریافت   54:47 23 روش تربيتي اسلام؛ شکل ها و شاقول ها 1  
   
  پخش   دریافت   47:14 16 روش تربيتي اسلام؛ شکل ها و شاقول ها 2  
   
  پخش   دریافت   52:24 19 کشف استعدادها 1  
   
  پخش   دریافت   50:51 20 کشف استعدادها 2  
   
  پخش   دریافت   1:11:46 17 روش برخورد ها و برداشت ها  
   
  پخش   دریافت   1:09:32 16 نيازهاي محيط کار  
   
  پخش   دریافت   28:33 17 برخورد ارشادي؛ بيرون آمدن از پراگندگي ها  
   
  پخش   دریافت   44:21 15 روش برخوردها؛ نيازها در جمع 1  
   
  پخش   دریافت   1:12:12 14 روش برخوردها؛ نيازها در جمع 2  
   
  پخش   دریافت   19:53 13 نيازها در جمع  
   
  پخش   دریافت   50:37 14 عوامل تشکيل و آفات جمع  
   
  پخش   دریافت   37:58 16 مسئوليت  
   
  پخش   دریافت   34:26 15 مسئوليت و غفلت هاي جمع  
   
  پخش   دریافت   28:30 18 خصوصيات مستمع و متکلّم  
   
  پخش   دریافت   33:58 15 آثار عدم رعايت قدرها و اندازه ها  
   
  پخش   دریافت   49:52 24 زندگي خام و پحته  
 

 

 

بازشناسی مبانی فکری انجمن حجتیه

 

متاسفانه در ماههای اخیر جریاناتی با تفکر انجمن حجتیه در کشور رونق گرفته و عده ای بی سواد و غافل را به نام دین و امام زمان ارواحنا فداه  دور خود جمع نموده اند. گرچه این عده مدعی اند که هیچ نسبتی با انجمن حجتیه ندارند لیکن کمی آشنایی با انجمن حجتیه می تواند ماهیت این جریانات را روشن نماید. بدین منظور مقاله مبسوط زیر که سه سال پیش نگاشته شده و در تعدادی پایگاههای اینترنتی منتشر گردید را مجددا منعکس می نماییم.

 



ادامه مطلب ...

 
 
 
 
معرفی رشته زبان وادبیات عربی
 

 

 

معرفی رشته زبان وادبیات عربی

 

 

دیباچه: از همان زمان که ایرانیان دروازه‌های خود را بر روی سپاهیان عرب گشودند و با آغوش باز اسلام را پذیرفتند، بدون هیچ تعصبی و با شور و نشاط و علاقه‌ای فوق‌العاده به فراگیری، ضبط و تدوین زبان و ادبیات عرب پرداختند،‌زیرا ایرانیان مانند همه مسلمانان پاک نهاد دیگر، زبان عربی را زبان قوم عرب نمی‌دانستند بلکه به این زبان به عنوان زبان قرآن و زبان بین‌المللی اسلام ارج می‌نهادند تا جایی که به گفته بسیاری از مورخان و ادیبان، خدمات ایرانیان به زبان عربی بیش از خود اعراب به این زبان بوده است. مردم کشور ما امروزه بیش از گذشته نیاز به آشنایی با زبان و ادبیات عربی دارند چرا که عربی زبان اول جهان اسلام و زبان فرهنگ و تمدن بیشتر کشورهای مسلمان است و ما برای اتحاد، همدلی و همزبانی با جهان اسلام و بهره‌گیری از منابع اصلی اسلامی و تحقیقاتی که در این زمینه انجام می‌شود همچنین تسلط بر زبان و ادبیات فارسی که از زبان و ادبیات عربی بسیار تأثیر پذیرفته است، باید به زبان و ادبیات عرب مسلط باشیم. از همین رو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورمان رشته زبان و ادبیات عربی ارائه می‌شود.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 29 خرداد 1391برچسب:حدیث, :: 19:13 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

رُوِیَ عَن عَلیٍّ علیه السّلام قال:


الزَّاهِدُ فِی الدُّنْیَا مَنْ لَمْ یَغْلِبِ الْحَرَامُ صَبْرَهُ وَ لَمْ یَشْغَلِ الْحَلَالُ شُكْرَه.


ترجمه حدیث: زاهد در دنیا كسی است كه كار حرام غلبه نكند بر صبرش و مشغول شدن او به حلال غلبه نكند بر شكرش.

 

شرح حدیث: در این روایت کوتاه حضرت علی علیه السلام زاهد را تعریف میفرمایند نه زهد را.

 

شخص زاهد (پارسا) در دنیا چه كسی است؟

 

1- مَنْ لَمْ یَغْلِبِ الْحَرَامُ صَبْرَهُ. كسی كه كار حرام بر بردباری و صبر او غلبه نكند. یعنی وقتی كه به عمل حرامی رسید، طاقتش را از دست ندهد و خدا یادش نرود

 

2- وَ لَمْ یَشْغَلِ الْحَلَالُ شُكْرَه. كسی كه سرگرم شدن او به كار حلال، ‌او را از سپاسگذاری باز ندارد. یعنی چنان سرگرم حلال هم نمی شود كه خدا یادش برود و تشكر و سپاسگذاری از او یادش برود.

 

این دو خصوصیت برگشت به یك چیز میكند. و آن اینكه در دنیا، هركس در ارتباط با هر عملی، چه حلالش و چه حرامش، اگر از خدا غفلت داشته باشد به نحوی كه خدا را بدست فراموشی بسپرد، این اهل زهد و پارسایی نیست. در ارتباط با حرام وقتی كه به یك عمل حرامی رسید طاقتش را از دست ندهد وخدا یادش نرود. از آن طرف در جایی که حلال هم هست، ‌اما چنان سرگرمش نكند كه خدا یادش برود و سپاسگذاری از‌منعم را فراموش کند.

 

بازگشت هر دو به یك چیز است: می گوید وقتی برخورد میكنی به یا حرام، خدا یادت نرود. چون اگر در ارتباط با حرام خدا یادت باشد، صبرت را از دست نمیدهی و تحمل میكنی (صبر از معصیت). در ارتباط با حلال هم اگر قرار گرفتی، یک جوری تو را سرگرم نمیكند كه خدا یادت برود. حمد و شكر خدا را فراموش نمیكنی. اگر كاری را كه می خواهی بكنی خدا یادت نرفت چه در حلال چه در حرام، بدان تو در زمره زاهدان و پارسایان هستی.

دو شنبه 24 خرداد 1391برچسب:نقد کتاب, :: 20:41 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

نقد آثار

Thumbnail Image

دکتر عباس منوچهری

اين كتاب براي كساني كه علاقمند به پي‌گيري بحثهاي مربوط به آراي دكتر شريعتي هستند حاوي نكات بسيار سودمندي است، چه براي كساني كه قصد پي‌گيري انتقادي دارند و چه براي آنان كه به دنبال فهم بهتري از او و آراي او هستند. البته آنچه كه اين مجموع فاقد آن است، مباحثي است كه در ارتباط با آراي شريعتي خارج از حوزة ديني مطرح مي‌شد. چه، وي علاوه بر جاذبه و پذيرش چشمگيري كه در حوزة باورهاي ديني داشت، باعث جلب توجه و ابراز ناخرسندي‌ها و انتقادات گوناگون، با درجات مختلفي از اصالت فكري و علمي، در قلمرو تفكر غير ديني شد.

ادامه…

Thumbnail Image

احمد ایروانی

مرحوم بهشتي در عداد متفكران و مصلحان مسلماني بود كه با تجهيز به انديشه‌هاي اسلامي و آشنايي با دنياي جديد و آگاهي از حقوق جديد غرب به انطباق اسلام با دنياي مدرن و پويايي اسلام مي‌انديشند. شهيد محمدباقر صدر نيز كه چنين انديشه‌اي داشت، با انتشار پيش‌نويس قانون اساسي ايران و در پي پرسش شش نفر از علماي لبنان در توضيح مباني جمهوري اسلامي، كتاب الاسلام يقود الحياه را به رشته تحرير در آورد. بنابراين كتاب مباني نظري قانون اساسي همانند الاسلام يقود الجياه مرحوم صدر، از معدود آثاري است كه از موضع انديشة اصلاح و احياي دين و شريعت و شيعه و مديريت كلان جامعه از سوي فقيهي آگاه نگارش يافته و سندي است براي بازخواني و تحليل قانون اساسي و منبع حقوق اساسي جمهوري اسلامي است

ادامه…


Thumbnail Image

دکتر محمدمهدی جعفری

نقدي كه شهيد آيت الله بهشتي بر يكي از اظهار نظرها و ديدگاههاي دكتر شريعتي به عمل آورده از نوع همان نقدهاي علمي و ضروري و سودمندي است كه از چنان شخصيتي انتظار مي‌رفت. در پرتو چنين نقدي، و در سايه چنين محيطي است كه انسان مي‌تواند بدون حب و بغض،‌ و بدون ملاحظات سياسي و در نظر گرفتن سوء استفاده‌هاي احتمالي مغرضان و تنگ نظران، اثري را به محك نقد بزند و نگرش حقيقي خود را ابراز دارد

ادامه…

Thumbnail Image
حجت‌الاسلام والمسملمین محمد جواد حجتی کرمانی

به طوري كه ملاحظه خواهيد فرمود، استاد شهيد بهشتي رضوان الله تعالي عليه، در سراسر مباحث متقن و مستدلي كه دارد، جا را براي ايراد و اشكال و نظر دادن شنوندگانش باز مي‌گذرد. او هر چند در مقام يك استاد و يك مرشد و يك سخنران و اموزگار مذهبي اين سخنرانيها را ايراد كرده … اما هيچ گاه سخن خود را «سخن آخر» كه نشود بالاي ان سخني گفت نپنداشته و شنوندگان خود را به انديشيدن واداشته و انتقاد انان را پذيرفته و منعكس كرده است . اين رسم پسنديده و اموزنده، متاسفانه پس از گذشت چهل سال،‌ هنوز در ميان اموزگاران مذهبي ما رواج نيافته است،‌ سهل است! پاره اي از گويندگان و نويسندگان مذهبي ما چنان مي گويند و مي‌نويسند كه گويي گفته‌ها و نوشته‌هايشان وحي منزل است و مخالفان و ايراد گيرندگان،‌كافران و مرتدانند!

ادامه…


Thumbnail Image

استاد مصطفی ملکیان

رويكرد مرحوم دكتر بهشتي، چه در حل مسائل معرفت شناختي و چه در حلّ مسائل مربوط به شناخت، رويكردي كاملاً مبتني بر فهم عرفي (Common Sense)، واقع نمايي شناخت، وجود شناختهاي بديهي و زيربنا بودن آنها، مبنا بودن شناختهاي حسي، وجود شناختهاي غير مؤثر در عمل، شناخت انسان از اعراض و صفات اشياء و نيز از جواهر و ذوات اشياء واقعيت عيني داشتن صفات و ذوات، اينكه صفت بدون صاحب صفت نمي‌تواند بود، اينكه تغيير همه‌گير نيست و امور ثابت و لايتغيري هم وجود دارند، همه اينها در اين سلسله درسها مسلم و يقيني تلقي شده‌اند و از تشكيك در آنها به وسوسه انگيزي تعبير شده است.
ادامه…

Thumbnail Image

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی ایازی

در اوايل دهة پنجاه سازمان بهداشت جهاني توسط يكي از كشورهاي اسلامي يعني مغرب عربي تصميم گرفت كنفرانسي را برگزار كند و ديدگاه انديشمندان مسلمان را در زمينة تنظيم خانواده به دست آورد. از 22 كشور مسلمان دعوت كرد تا مقالاتي در اين زمينه ارائه دهند. در ميان دانشمندان شيعي از شهيد دكتر بهشتي نيز خواسته شد كه ايشان به يكي از موضوعات مورد بحث اين كنفرانس بپردازد. ايشان نيز موضوع نازا كردن و سقط جنين را در فقه اسلامي به ويژه فقه شيعه انتخاب و مورد بحث و بررسي قرار داد و تحت عنوان « حكم الاجهاض و التعقيم في الشريعه الاسلاميه» ارسال كرد.

ادامه…


Thumbnail Image

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل شكوری

اين كتاب از دو بخش جداگانه با عنوان هاي « گفتارها» و « نوشتارها» پديد آمده است و در واقع مجموعة مقالاتي است كه به تبيين و معرفي شخصيت و انديشه‌هاي آيت الله شهيد دكتر بهشتي پرداخته است.
ادامه…

Thumbnail Image

دکتر منصور پهلوان

شهيد بهشتي مي‌گويد: «امروز دلها در اردوگاههاي شرق و غرب در پي دو چيز است: اول در پي عدل، مردم همه جا از مظلوم واقع شدن انسان و انسانيت رنج مي‌برند و از ظلم بيزارند. دوم هدفداري، الان در بسياري از جامعه‌هاي به رفاه رسيده، مشكل بزرگ اين است كه زندگي براي انسانها معنا ندارد،‌ معنايش را از دست داده و پوچ و بي‌هدف است. بنابراين اگر ما امروز بخواهيم مردم دنيا را به اسلام دعوت كنيم بهترين شعار براي اسلام اين است كه اسلام دين حق و عدل است».
ادامه…

جمعه 29 خرداد 1391برچسب:ضرورت معاد, :: 14:26 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

ضرورت معاد

 

چند وقت هست که می خوام این موضوع رو مطرح کنم. ولی فرصت نشده.

 

استاد صفایی تو بحث ضرورت معاد  اینطور استدلال می کنه که:
1-  ما بی نهایت استعداد داریم و استعدادهایی داریم که تو این دنیا نیاز نداریم (که با همون غرائز هم میشه در این دنیا زندگی کرد)
2- همونطور که استعداد ها ی اضافی (دست و پا و ...)جنین در رحم مادر نشان دهنده وجود عالمی بیرون از رحم است این استعداد های اضافی انسان در این دنیا نیز نشان دهنده عالمی بعد از این دنیا است. (
ضرورت معاد)

3- از طرفی هر نیازی در این دنیا نشان دهنده وجود رفع کننده آن است و به قول استاد با همین بینش هست که با شیوع هر بیماری به دنبال داروی اون میگردند.
4- میل به جاودانگی انسان یک نیاز در انسان  است لذا باید پاسخگویی داشته باشد لذا وجود عالمی پس از مرگ ضروری میشه.

و بعد از اینکه استمرار انسان پس از این دنیا اثبات میشه. بحث ضرورت وحی مطرح می شه.
اول از دوستان می خوام اگر در نحوه بیان استدلالات اشکالی وجود داره مطرح کنند تا در موضوع مطلب بعدی سوالات خودم رو مطرح کنم.

سه شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 18:26 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

"هو البصیر"

نگاهی به فیلم "پایان نامه" ساخته حامد کلاهداری

چه معنی دارد که دانشجو برای تایید پروژه اش توسط استاد، در کوچه و خیابان به دنبال او راه بیفتد و حتی تا پاسی از شب او را زیر نظر بگیرد و بعد بخواهد از ارتباطات او سوءاستفاده کند! اگرچه در این مسیر ماهیت اصلی استاد دانشگاه افشا و به عنوان عنصری خرابکار به مخاطب معرفی می‌گردد ولی به منطق داستانی خدشه وارد می‌کند و روابط علی و معلولی را زیر سوال می‌برد.واقعا حضور آن زن همراه استاد(مریم کاویانی) چه کمکی به پیشبرد قصه می‌کند جز اینکه با خلق شخصیتی اغواگر به شکلی مضحک، فیلم را در حال و هوای تریلرهای نوآر(Thriller-Noir) قرار دهد. 

 

نگارنده : ایمان آئینه دار


 
( (سوره مبارآه نور، آيه شريفه 32
بايد وسيله و امكان ازدواج مردان بدون زن و
زنان بدون شوهر و بردگان و آنيزان صالح را
مهيا آنيد و چنانچه تهيدست و نيازمند باشند،
خداوند از فضل و رحمت خويش آنان را بي نياز مي
«. سازد و خداوند گشاينده و داناست
طب المؤمنين 1
قانون قوة باه
(آداب زناشوئي)
رهنمودهاي چهارده معصوم (ع)
آثار فردي و اجتماعي
تقوم جاودزا ؛هعتم
نآ ماكحا اب هارهم
محمد ابراهيم آوازه (رضوي)
محقق و طبيب طب اسلامي
عضو مؤسسه تحقيقات حجامت ايران
در اين آتاب مي خوانيد
پيش گفتار 12
1. در بيان بهترين زنان 13
زنان بر سه دسته اند
بهترين زنان در بيان پيامبر اسلام
زن خوب و بد قيمت ندارد!
زن زيبا و زشت
دفع بلغم



ادامه مطلب ...
شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 20:34 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

نشانه هاى ريا كارى  
قال اميرالمؤ منين عليه السلام :

 ثلاث علامات للمرائى : ينشط اذا راءى الناس و يكسل اذا كان وحده و يحب ان يحمد فى جميع اموره .(72)
سه چیز از علامات رياكارى است : موقع عمل در نزد مردم نشاط دارد و بهنگام عمل در تنهائى كسل است ، و دوست دارد كه مردم او را در همه كارها مدح و ستايش كنند!

با عنایت حضرت دوست وهمکاری جمعی از روشنفکران حوزوی ودانشگاهی در عرصه علم واندیشه پایگاه اطلاع رسانی انسان ادامه دارد جهت خدمت در عرصه فکر واندیشه اعلام حضور میکند.

 

شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 13:50 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی


عجب صبری خدا دارد

عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم

همان يك لحظه اول ….  كه اول ظلم مي ديدم از مخلوق بي وجدان،جهان را با همه زيبايي و زشتي ، به روي يكدگر ويرانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم

اگر در همسايگي صدها گرسنه ….  چند بزمي گرم عيش و نوش مي ديدم، نخستين نعره مستانه را خاموش آندم بر لب پيمانه وا مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم ….

كه مي ديدم يكي عريان و لرزان ، ديگري پوشيده است صد جامه رنگين، زمين و آسمان را واژگون مستانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم

نه طاعت مي پذيرفتم ….  نه گوش از جهر استغفار اين بيدادگرها تيز كرده،پاره ، پاره در كف زاهد نمايان ، سجده صد دانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم

براي خاطر تنها يكي مجنون صحراگرد بي سامان،هزاران ليلي ناز آفرين را كو به كو آواره و ديوانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم

به گرد شمع سوزان ، دل عشاق سرگردان ….،سراپاي وجود بي وفا معشوق را پروانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم

به عرش كبريائي ، با همه صبر خدايي ….  تا كه مي ديدم عزيز نابه جايي ، ناز بر يك ناروا گرديده و خواري

 فروشد گردش اين چرخ را ، واژگون بي صبرانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم

كه مي ديدم مشوش عارف و عامي زبرق فتنه اين علم عالم سوز مردم كش

به جز انديشه عشق و وفا معدوم هر فكري در اين دنياي پر افسانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  چرا من جاي او باشم ، همين بهتر كه خود جاي خود بنشسته و تاب تماشاي تمام زشتكاريهاي اين مخلوق بي وجدان را دارد !

وگرنه من جاي او چو بودم ،

يك نفس كي عادلانه سازشي با جاهل و فرزانه مي كردم !

عجب صبري خدا دارد …:::::::… عجب صبري خدا دارد

 

شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, :: 13:49 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

ناامید مباش

در زندگی امید شاه کلید پیروزی است.

انسان های امیدوار یک گام   به کامیابی نزدیک ترند.

وانسان های نا امید گرچه به ظاهر زنده اند  و نفس می کشند ولی  سال هاست که مرده اند وخود بی خبرند.

اصلاً چرا ناامیدی ؟ چرا یأس؟ مگر امید رمز حرکت و اکسیر تلاش  نیست ویأس  طلسم عقب گرد؟  پس چرا مأیوس باشیم؟

پیامبر{صلي الله علیه وآله}فرمودند:

گنهکار امید وار،به رحمت خدا نزدیکتر است تا عابد ناامید.

میزان الحکمة،ج10،ص5046،ح17109

DO NOT BE HOPELESS

Hope is the main key to victory in life.

Hopeful people are one step closer to prosperity.Hopeless people although look alive and breathe  but they have been dead foryears while they have been unaware of it.

Why hopelessness?Why despair?

Is hope not the secret to movement and the elixir of endeavor and despair the spell of retreat? So why shold we be hopeless?

The Holy Prophet(S.A.W.)stated:

"A hopeful sinner is closer to the mercy of

Allah than a hopeless worshipper.

 

جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 23:50 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

علی و استمرار انسان: شرحی بر نامه 31 نهج البلاغه (نامه ای از امام به فرزندش)


کد:  10438
عنوان:  علی و استمرار انسان: شرحی بر نامه 31 نهج البلاغه (نامه ای از امام به فرزندش)
تاریخ ثبت:  ۱۳۹۱-۰۱-۲۰ ۰۰:۰۰:۰۰
تاریخ ویراش:  ۱۳۹۱-۰۱-۲۲ ۱۵:۰۵:۵۱
شابک:  978-964-7803-53-3
تاریخ اولین چاپ:  1390
نوع جلد:  شومیز
قطع:  رقعی
قیمت(ریال):  25000
شمارگان:  3000
چاپ جاری:  1
تعداد صفحات:  192
وزن(گرم):  2500

افزودن به سبد خريد: سفارش خريد
آدرس مستقيم مطلب: به مطلب لينک دهيد
نسخه قابل چاپ: چاپ


بیت الغزل امام در نامه اش این است:
ای انسان؛ تو برای دنیا و بقای در آن خلق نشده ای که تو بزرگ تر از دنیا هستی و ادامه داری، چرا که دنیا منزلی بیش نیست... و این، تمامی حرف علی (ع) است که انسان استمرار دارد و به دنیا محدود نمی شود.
و اعلم یا بنی انک انما خلقت للاخرة ا للدنیا ...


 

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 461
بازدید کل : 55420
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 2


محبوب کن - فیس نما