اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی
درباره وبلاگ


به وبلاگ نقد و اندیشه خوش آمدید
آخرین مطالب

 دانلود کتاب های استاد مرتضی رضوی

استاد مرتضی رضوی

برای دانلود کتاب ها روی لینک دانلود کلیک راست کرده و گزینهSave target as   را انتخاب نمایید.

دانلود کتاب تبيين جهان و انسان

دانلود کتاب گذري بر جامعه شناسي شناخت

دانلود کتاب نقد مباني حكمت متعاليه



ادامه مطلب ...

 

 

کتاب اصول کافی بصورت آنلاین

با سلام. یکی از کتبی که هر شیعه ای باید بخواند کتاب اصول کافی است. این کتاب به تشریح اصول دین میپردازد. بر روی لینک زیر کلیک کنید تا بتوانید کتاب را بخوانید البته هنگام تعویض صفحات باید آنلاین باشید:

خود ارضايي از ديد مذاهب و اديان:

يهوديت: خود ارضايي در يهوديت به طور كامل منع نمي‌شود و عملي توأم با سلامتي و نشاط‌آوري تلقي مي‌گردد؛ اما در برخي شاخه‌هاي آن خود ارضايي جنس مذكر ممنوع است.

اسلام: در اسلام استمنا حرام است و اكثر فقها آن را گناه كبيره به شمار مي‌آورند. همچنين اگر مسلمان روزه‌دار استمنا كند، روزه‌اش باطل و كفاره‌ي جمع بر او واجب مي‌شود. پس از استمنا غسل بر مسلمان واجب مي‌شود (غسل جنابت) و در صورت عدم انجام غسل، عبادت او پذيرفته نمي‌شود. برخي فقها مانند آيت‌الله لنكراني، خود ارضايي را در صورتي كه براي آزمايش پيش از ازدواج نياز به اسپرم وجود داشته باشد و از راه ديگري نتوان اسپرم‌گيري كرد، بلامانع مي‌دانند.



ادامه مطلب ...

 

کارگردان: مسعود ده نمکی

 

بازيگران: امين حيايي، اكبرعبدي، محمدرضا شريفي‌نيا، حسام نواب‌صفوي، رضا رويگري، سيد جواد هاشمي، يوسف صيادي،علي دهكردي، قاسم زارع، سپند اميرسليماني، فخرالدين صديق شريف، امير نوري، محمود مقامي، سيروس كهوري‌نژاد، ابوالفضل همراه، ماشاالله شاهمرادي‌زاده، ليلا اوتادي، بهنوش بختياري،مريم كاوياني، رز رضوي، مريم سلطاني، حليمه سعيدي و شهربانو موسوي


فیلمنامه: مسعود ده‌نمكي
تهيه‌كننده: مسعود ده‌نمكي
مدير فيلمبرداري: فرشاد گل‌سفيدي
تدوين: محسن توكلي
موسيقي: بهنام ابطحي
طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروري
طراح چهرپرداز: ايمان اميدواري
صدابردار: بابك اخوان
صداگذار: سيدعليرضا علويان
دستيار اول كارگردان: نورالدين گودرزي
مدير برنامه‌ريزي: فروزان جلالي
منشي صحنه: فتانه محسني
عكاس: بابك برزويه
مدير توليد: مهدي بدرلو
مدير تداركات: عليرضا همت
روابط عمومي: احسان هوشيارگر و الهه گودرزي
مجري طرح: محمدرضا شريفي‌نيا

........................

 

 

 



ادامه مطلب ...

 

 

کارگردان: عبدالرضا کاهانی

بازيگران: رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، مهتاب كرامتی، كارن همایونفر، باران كوثری، مهران احمدی و با حضور(به ترتیب ورود) بابك حمیدیان، ماهایا پطروسیان، اشكان خطیبی، پانته آ بهرام، احمد مهرانفر، مانی باغبانی...

فیلمنامه: عبدالرضا كاهانی
تهیه كننده: سلیمان علی محمد
مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سكوت
تدوین: شیما منفرد
صدابردار: جهانگیر میرشكاری
طراح چهره پردازی: نوید فرح مرزی
طراح لباس: فرحناز نادری
طراح صحنه: عبدالرضا كاهانی
مدیر تولید: طهورا ابوالقاسمی
جانشین تولید: سمیرا علایی
مدیر تداركات: كاظم نامنی
برنامه ریز: مهران احمدی
دستیار اول كارگردان: سهیل بیرقی
عكاس: بهرنگ دزفولی زاده



 



ادامه مطلب ...

 

نقد فیلم در باره ی الی

داستان فیلم در مورد سه خانواده است که برای تعطیلات و آشنا کردن یکی از دوستان مجردشان به مربی مهد کودکشان به شمال رفته، همه چیز به خوبی می گذشت تا اینکه یکی از کودکان که برای شنا به دریا رفته بود دچار حادثه می شود و مربی مهد که به نام الی صدایش می زدند نیز به ظاهر برای نجات او به دریا می رود و غرق می شود.

حال این سه خانواده و احمد(با بازی شهاب حسینی) می خواهند خبر غرق شدن الی را به خانواده اش بگویند. اما ناگهان متوجه می شوند که الی نامزد داشته و با این وجود برای آشنا شدن با احمد به شمال آمده .

 



ادامه مطلب ...

 

کارگردان: سامان سالور

 

بازيگران: پرویز پرستویی، جمشید مشایخی، فرهاد اصلانی، شاهرخ فروتنیان، علیرضا اوسیوند، صابر ابر، مهران احمدی، دریا آشوری، ابوالفضل شاه‌کرم، افسانه چهره‌آزاد، سعید ابراهیمی‌فر، حسین سلیمانی و سیدربیع همتی

فیلمنامه: سامان سالور
تهیه کننده: جواد نوروزبیگی
مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی
مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی
تدوین: سهراب خسروی
مدیر تولید: فرشته مهدیزاده
برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: مهران احمدی
طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری
طراح گریم: بابک اسکندری
مدیر تدارکات: سیدمحمد صالحی
دستیار تولید: نادر مهدی‌پور
منشی صحنه: لیلی مرادی
عکاس: آرزو اتحاد
روابط عمومی: ویدا طالب‌رضا

........................

"سیزده پنجاه و نه" پس از فیلم های "ساکنین سرزمین سکوت"، "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" و "ترانه تنهایی تهران" که هیچکدام به اکران عمومی در نیامده اند، چهارمین ساخته سینمایی سامان سالور است.


 

 



ادامه مطلب ...

 

نئو فراماسونری در عرصه جنگ نرم

 

یکی از خصوصیات و ویژگی های تشکیلات فراماسونری ، نو به نو شدن در هر زمان و منحرف نمودن اذهان از سازمان اصلی با قرائت های مختلف و دگرگون از تاریخ و مفاهیم و شاخص های ماسون گری به شمار می آید. این ویژگی تقریبا از همان دوران نخست شکل گیری این تشکیلات مخوف صهیونی در عملکردها و تحرکات آن ، بارز و مشخص بود. مثلا درحالی که اساس تشکیلات فراماسونری از همان نخستین سالهای اولیه هزاره دوم میلادی و پس از اولین جنگ های صلیبی توسط فرقه موسوم به شوالیه های معبد شکل گرفت و به تدریج در سراسر اروپا گسترش پیدا کرد اما در تواریخ رسمی، تاریخ شکل گیری نخستین لژهای ماسونی را مربوط به قرن هجدهم و تشکیلات بنایان آزاد و اشخاصی مانند دزاگولیه دانستند.


 



ادامه مطلب ...


 
 
رابطه قرآن با فیزیک و ...
 

رابطه قرآن با فیزیک,علم فیزیک,فیزیک در قرآن,فیزیک چیست

 

به این موضوع واقفیم که هیچ کس قادر به رسیدن به تفسیر علمی کامل از قرآن نیست حتی یک آیه از آن . علم ما بسیار کمتر از فهم این آیات است . اما این یک تلاش ، با وجود محدودیت های علمی شخصی ما است . علیرغم این که علم ما محدود است ولی دیگرا که علم بیشتری دارند و تخصص بیشتری دارند می توانند تحقیق کنند تا رازهای بیشتری از قرآن را برای دیگران آشکار سازند . در این مختصر با نگاهی به بعضی از آیات قرآن به تفکر در مورد خالق و یکتایی اش از طریق اثبات بسیار عقلی و علمی دعوت می شویم .

 




ادامه مطلب ...

 
 
 
 
چرا جوانان تمایلی به ازدواج ندارند
 

 

 

عدم ازدواج جوانان

 

دوستی‌های دختران و پسران و از طرفی افزایش آمار طلاق و سن ازدواج باعث شد تا ریشه این معضلات که بی اعتمادی را در سطح جامعه رواج داده است برای ما سوال برانگیز باشد.به همین دلیل به سراغ کلینیک سلامت خانواده رفته و دلایل افزایش پدیده طلاق و عدم اعتماد دوطرف برای امر ازدواج را جویا شدیم. کاظم فروتن، رئیس کلینیک سلامت خانواده در مصاحبه‌ای با سینا نیوز به دلایل عدم ازدواج جوانان و افزایش طلاق در جامعه پرداخت.

 

 

به نظر شما دلیل ازدواج نکردن جوانان و افزایش طلاق چیست؟

 

هم اکنون فکرجوانان در مورد ازدواج به شرایط مالی و تحصیلی ختم می‌شود. اما باید به این نکته توجه کنیم که کدام یک از پدر و مادرهای ما که می‌خواستند ازدواج کنند، در شرایط رفاهی کامل بودند. اکثر این افراد در گذشته با مشکلاتی روبرو بودند ولی قناعت می‌کردند و با کمک بزرگتر‌ها زندگی خود را سروسامان می‌دادند.

 

پس جوانان باید چگونه فکر کنند؟

 

ما باید ببینیم به خاطر دیر ازدواج کردن به دلیل مسائل اقتصادی که البته حسن است، چه چیزی را از دست می‌دهیم و این دو را در کنار هم قرار دهیم و ببینیم کدام یک بهتر است. وقتی فردی دیر ازدواج می‌کند جذابیت دوران جوانی را از دست می‌دهد همچنین اگر غریزه به موقع ارضاء نشود ممکن است زمینه انحراف و یا حتی افسردگی را برای فرد به وجود بیاورد.

 

شما برای بهتر درک کردن جوانان چه توصیه‌ای دارید؟

 

این سئوال مطرح می‌شودکه چرا مهریه بالا، مدارک تحصیلی و زندگی با امکانات بالا در ‌‌نهایت منجر به طلاق می‌شود؟ وقتی آمار طلاق رسمی در کشوررا نگاه می‌کنیم نشان می‌دهد این مسائل حل کننده مشکلات نیست البته درست است که این مسائل در زندگی موثر است ولی حرف اول را در زندگی نمی‌زند.

 

آیا عدم اعتماد جوانان به یکدیگر می‌تواند زمینه ای برای ایجاد این مشکلات باشد؟

 

کاملا درست است، وقتی مشکلات در جامعه زیاد باشد و افراد در خانواده‌ها طلاق را به طور متعدد ببینند ممکن است به فکرشان خطور کند که به چه دلیل باید ازدواج کنم در صورتی که این فکر کاملا اشتباه است. اگر دیگران مسیر را اشتباه رفته‌اند و دچار مشکل شده‌اند، آیا باید صورت مساله را پاک کنیم؟ در صورتی که اگر ما از زندگی افرادی که دچار مشکل شده‌اند درس بگیریم و برای زندگی خود برنامه ریزی کنیم با این مشکلات روبرو نخواهیم شد.

 

شما دلیل ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر دختران فراری و یا اعتیاد در جوانان را چه می‌دانید؟

دو نفری که بدون شناخت وتفاهم با هم ازدواج می‌کنند مسلما نمی‌توانند فرزند خوبی نیز تربیت کنند، در واقع ریشه ناهنجاری دختر و یا پسر خیابانی به والدینی که از یکدیگر شناخت کافی نداشتند مربوط می‌شود.

 

شناخت کافی چگونه به دست می‌آید؟

 

در جامعه ما خواستگاری‌ها خیلی سطحی گرفته می‌شود. ما برای خرید تلفن و رشته دانشگاه تحقیق می‌کنیم ولی برای مهم‌ترین چیزی که اصل زندگی و تعیین کننده سرنوشت است بسیار ساده عبور می‌کنیم. در ابتدا هر دو طرف از خوبی‌های یکدیگر صحبت می‌کنند در حالی که فکر نمی‌کنند آیا اخلاق این فرد برای اومناسب است یا خیر، ممکن است فردی کاملا از نظر اخلاقی خوب باشد ولی برای همسری مناسب نباشد.

 

جوانان چگونه نگرانی خود را در خصوص عدم اعتماد رفع کنند؟

 

دختر و پسر‌ها حق دارند نگران شوند اما باید بررسی کنند، افرادی که از هم جدا شده‌اند آیا شناخت خوبی از یکدیگر داشته‌اند که به طلاق منجر شد؟ آیا ازدواج خیابانی، داشکده، ظاهر فریبنده و مهم‌تر از عاشقی منجر به ازدواج آن‌ها شد؟ ما معتقدیم ازدواج‌های عاشقانه زندگی بسیار تهدید کننده‌ای دارند. افرادی که عاشق می‌شوند و بعد ازدواج می‌کنند نمی‌توانند بدی‌ها و ضعف‌های یکدیگر را ببینند به همین دلیل شناخت نقش مهمی در موفقت دارد.

 

با توجه به این افزایش موارد طلاق، چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟

 

همانطور که برای پیشگیری از تالاسمی قبل از ازدواج قوانین بسیاری وضع شده است باید برای طلاق وازدواج نیز آموزش اجباری گذاشته شود، متاسفانه در جامعه ما وقتی خانواده از یکدیگر متلاشی می‌شود هیچ برنامه‌ای وجود ندارند. تنها چیزی که زوجین در ازدواج یاد نگرفته‌اند زن و شوهر بودن است همه چیز را به ما یاد داده‌اند خرجی خانه، غذا درست کن، اگر دچار این مشکل شدی راههای گوناگونی را نشان می‌دهند ولی متاسفانه رفتار درست میان زن و، شوهر را یاد نگرفته‌ایم. مثلا اگر آقا عصبانی است خانم نمی‌داند باید چه عکس العملی نشان دهد واگر خانمی به دلیل مشکلات هورمونی نگرانی و افسردگی دارد آقا نمی‌داند که چه رفتاری باید داشته باشد.

منبع:سلامت نیوز 

 
 
 
 
10 مساله اساسی در یک رابطه جنسی
 

 

رابطه جنسی

 

 

10مساله اساسی در یک رابطه جنسی

1-رابطه جنسی یكی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد می باشد( بعد اقتصادی،بعد عاطفی ، بعد فكری، بعدجنسی) و رابطه جنسی مساله عجیب و غریب و چندش آوری نیست كه خانواده ها نسبت به آن بی توجه باشند. متاسفانه بسیاری از خانواده ها در آموزش مسئله رابطه جنسی به فرزندان خود كوتاهی می كنند.

 

2- خانمها توجه كنند رابطه جنسی یك قسمت از رابطه زن و مرد هست و قسمت شروع هم می باشد پس راجع به آن واقع بین باشیم.آقایان هم توجه كنند كه رابطه جنسی تنها رابطه بین زن و مرد نیست.


salamatnews



ادامه مطلب ...

نقد آثار عباس رضايي

نقد آثار عباس رضايي

        بیان غیر مستقیم:

به عنوان اولین مشخصه در شعر های عباس رضایی می‌توان از بیان غیر مستقیم نام برد. بیان غیر مستقیم ایهام‌مند ویژگی زبان شعر است.

 در همان شعر اول شاعر از دخترکی حرف می‌زند «عرق نمی‌خورد/ نیمه شب کوچه‌های شهر را نمی‌رود/ بی‌دلیل عابر پیاده را کارد نمی‌زند»

جالب اینکه در شخصیت پردازی دختر به جای استفاده از صفات ایجابی از سه صفت سلبی استفاده می‌کند. و این با موقعیت چنین دختری سازگار است.

در بند بعدی خیلی ساده یک نتیجه ایهام مند می‌گیرد:

« دختر! چطور سینه‌ات نمی کفد»

 در بخش اول ضمیر غایب است و در بند بعدی مخاطب می‌شود. و این بخشی از شعر را سرد و بخشی دیگر را گرم کرده است. بخشی اول که نیاز به ایجاد فضای سرد دارد با ضمیر غایب آمده و بخشی دوم که نیاز به فضای گرم و عاطفی دارد با ضمیر مخاطب که اگر هردو با یک ضمیر بودی یا جایی آنها عوض می‌شدی از هوشمندی شعر کم می‌شد.

نکته بعدی اینکه شاعر به ظاهر از دخترکی حرف می زند اما آن سه صفت نشان می‌دهد که آنها تجربه‌های خودش است. و از تقابل دو حال و هوا می‌خواهد هم روزگار خودش را نشان بدهد و هم تنهایی و انزوای وحشتناک زن را یا دختر را.

شاعر می‌توانست به جای دخترک که اسم عام است از یک اسم خاص استفاده کند و به جای دخترک حتی دختر بگوید اما باز نمی‌توانست با ساختار و فضای نیمه سرد و نیمه حاره  این شعرکنار بیاید. ک تصغییر دراینجا دو نقش بازی می‌کند هم خرد نشان دادن دختر و نوعی تحبیب دختر.

         بیان تجربه‌های شخصی

عباس رضایی همانگونه که زندگی می‌کند شعر می‌گوید. آشفته و متوسط و بدوی. تصویرهایش را از شعر شاعران دیگر و از میان کتابهای تاریخ نمی‌گیرد. چنانکه در بخش اعظم از شعرها ما برشهای از زندگیش را مشاهد می‌کنیم:

در شعر 25 جزوه از ساعت دو حرف می زند که بعد می فهمیم شاعر در این ساعت سر ایستگاه اتوبوس است. هنوز اتوبوس نیامده و خیال شاعر فعال است. چون شاعر است حتی نگاه ساده‌اش به اطرافش همراه با کشف است. او کال را مانند یک کراکی می‌بیند و چون می‌داند کراکی یعنی چه آن را سیاه توصیف می‌کند با زخمی عمیق و بویناک . بعد متوجه تفاوت خودش با دنیای اطرافش می‌شود که شاعر است و باید در میان این همه زخم و چاقو از کلمه راه و چاره ای بیاورد اما در همین موقع اتوبوس می‌رسد و خیالات شاعر به پایان می رسد. هیچ اتفاق عجیب و غریبی در این شعر رخ نمی‌دهد بلکه فقط یک لحظه توقف یک شاعر در ایستگاه اتوبوس است. برشی از زندگی یک شاعر. در شعر دوم جزوه باز همین شاعر را می‌بینیم که سوار اتوبوس شده و ما برشی دیگری از زندگی او را مشاهده می‌کنیم. شعری که از زندگی جدا نیست.

              دوری از هنجارهای شعر معاصر

وقتی شعر عباس رضایی را می‌خوانی به صورت خیلی روشن از فضای رایج شعر دور و بری‌هایش فاصله می‌گیری و انگار وارد فضای خاص ایشان می‌شوی. این حالت خوبی است که هرکس خانه و باغ و دفترش را طوری بیاراید که رنگ و بوی خودش را داشته باشد. تنفس در فضای مشترک آفت شعر امروز است. این محدوده دلخواه شاعر هم در کلمات و تصاویر است و هم در دغدغه‌ها و نیازها.  به عنوان مثال یکی از تکنیک‌های رایج شعر جوان امروز رمانتیک‌بازی‌های مدرن است. شعر عاشقانه کلاسیک به موضوع خودش صادق بود از معشوقی حرف می زد که دوستش می‌داشت و آن معشوق هم صفاتی مانند بی‌وفایی و شوخی و دلبری داشت خلاصه شعری بود در حال و هوای خودش. اما شاعران امروز از عشق سوء استفاده می‌کنند. شعر اجتماعی ـ سیاسی می‌گویند اما با چاشنی عشق. عشق برای شعر آنها چیزی درحد مطاع داخل ویترن شان است و بس.  این جماعت معشوقکان بیچاره‌اش را به هزرا درد و مرض گرفتار می‌کنند تا به حساب اشکی از خلق بگیرند. اما شعرهای عباس رضایی از این رمانتیک‌بازی های مدرن بدور است.شعری دارد با فضای انسانی گسترده و در آن از کلیشه‌های رایج زن و معشوق استفاده نمی‌شود.

هشدار.

هر شعر واقعی یک تجربه تازه است. شاعر کیماگر است اما کیماگری که هر بار که مس کلمات را طلا می‌کند راز آن را از یاد می برد.  اگر شاعری احساس کرد که به فرمول شعر گفتن دست پیدا کرده همانجا از راز شاعری بیرون شده .       

این کتاب دربردارنده ی نقدهای موشکافانه ای است که قبلاً در طی جلساتی با حضور محمدرضا سرشار برگزار شده  است.

 

بنا به گفته‌ی مسئول توزیع آثار کانون اندیشه جوان نقد آثار صادق هدایت به کوشش محمدرضا سرشار در دو جلد تدوین و منتشر شده است. این کتاب در بردارنده‌ی نقدهایی موشکافانه است که قبلا در طی سلسله جلساتی با حضور سرشار برگزار شده است.

سجاد یکتا در ادامه از عرضه 10 عنوان جدید و هفت عنوان از مجموعه کتاب‌های مشق آزاد در نمایشگاه کتاب خبر داد. عناوین این آثار را بدین شرح اعلام کرد: «حجت همیشگی» و «رهبر و رهبری» نوشته حسن شاکرین، نقد آثار صادق هدایت با تالیف محمد رضا سرشار، مسئله پوشش نوشته ابراهیم زاده، صدف عفاف نوشته اعظم وفایی، نیاز بشر به دین نوشته غلامرضا میناگر، سینمای قرآنی جوان نوشته محمد باقر پورامینی، حقوق بشر در ترازو نوشته تقی دشتی و هیاهو برای هیچ نوشته محمدرضا سرشار.

به گفته‌ی وی پرفروش‌ترین کتاب کانون در طی سال گذشته کتاب ‌«موج فتنه» است که به حوادث و فتنه‌های زمان امام علی (ع) می‌پردازد. این کتاب تا کنون به چاپ سی و سوم رسیده است

پنج شنبه 11 مرداد 1391برچسب:6-اصل در قضا و قدر , :: 23:38 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

6-اصل در قضا و قدر

اصل اول

قضا و قدر از عقايد قطعى اسلامى است كه در كتاب و سنت وارد شده و دلايل عقلى نيز آن را تاييد مى‏كند.

آيات در باره قضا و قدر بسيار است كه ذيلا به برخى از آنها اشاره مى‏كنيم.

قرآن درباره قدر مى‏فرمايد: ‹‹انا كل شي‏ء خلقناه بقدر›› (قمر/49): ما هرچيزى را به اندازه آفريده‏ايم. همچنين مى‏فرمايد: ‹‹و ان من شي‏ء الا عندنا خزائنه وما ننزله الا بقدر معلوم›› (حجر/20): چيزى نيست مگر اينكه گنجينه‏هاى آن نزد ما است، و ما جز به مقدار معلوم آن را فرو نمى‏فرستيم.

درباره قضا نيز مى‏فرمايد:‹‹و اذا قضى امرا فانما يقول له كن فيكون›› (بقره/117): هرگاه اراده قطعى خداوند به چيزى تعلق بگيرد، به او مى‏گويد باش، پس آن چيز موجود مى‏شود.

نيز مى‏فرمايد: ‹‹هو الذي خلقكم من طين ثم قضى اجلا›› (انعام/2): اوست كه شما را از خاك آفريد، آنگاه اجلى را مقرر داشت.

با توجه به اين آيات و نيز روايات متعددى كه در اين زمينه وجود دارد،هيچ مسلمانى نمى‏تواند قضا و قدر را انكار كند. هرچند معرفت تفصيلى به جزئيات مسئله لازم نيست، واصولا براى كسانى كه آمادگى ذهنى براى فهم اين گونه مسائل دقيق ندارند ورود در آن شايسته نمى‏باشد، چون چه بسا ممكن است در عقيده خود دچار اشتباه يا ترديد شوند و به گمراهى افتند. از اين جهت امير مؤمنان على عليه السلام خطاب به اين گروه مى‏فرمايد:«طريق مظلم فلا تسلكوه، و بحر عميق فلا تلجوه، وسر الله فلا تتكلفوه‏» (1) : راهى است تاريك آن را نپيماييد، دريايى است ژرف در آن وارد نشويد، و راز الهى است‏خود را در كشف آن به تكلف نياندازيد.

البته هشدار امام مربوط به كسانى است كه توان فهم اين گونه معارف دقيق را ندارند، وچه بسا بحث درباره آن مايه گمراهى آنان مى‏شود. شاهد بر اين مطلب آن است كه آن حضرت خود در موارد ديگر به تبيين قضا و قدر پرداخته است. (2) لذا ما نيز در حدود معرفت‏خود با استفاده از قرآن و روايات و با كمك عقل به شرح آن مى‏پردازيم:



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, :: 23:28 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

بررسی و نقد علم جدید از منظر فلسفه و دین

 

استاد راهنما: محسن جوادی

چکیده: علم جدید که اصطلاحا به علوم پس از قرن هفدهم میلادی و انقلاب علمی، اطلاق می شود یک نظام فکری شناختی است که هرچند امروزه پس از تحولات گسترده اوایل قرن بیستم در فیزیک رفت و آمد نظریه ها و گسترش بررسیهای فلسفی پیرامون آن جایگاه و ارزش معرفتی دستاوردهایش تغییر کرده است اما همچنان به مدد فناوری بر آمده از آن و ارتباط تنگاتنگش با زندگی مردم و نیز گسترش چشمگیر آموزش و پژوهش حول محور این علم یک رکن اساسی هستی شناسی و جهان بینی انسان معاصر محسوب می شود. هدف از این رساله بررسی اجمالی برخی ویژگیهای مهم این رویکرد علمی به طبیعت و به دنبال آن شناسایی نقاط ضعف و محدودیتهای آن به منظور شناخت ارزش و جایگاه معرفتی دستاوردهای آن است. البته باید توجه داشت که علم یک فعالیت انسانی است و نمی توان آن را مستقل از آراء و اقوال دانشمندان و نیز اثرات واقعی و عینی اش بر اندیشه انسانها در نظر گرفت و ما نیز در این رساله از همین علم سخن می گوییم. نقادی مجزای هر یک از ویژگیهای مهم علم جدید یعنی: کمیت گرایی نفی تبیینهای غایی، تجربه گرایی، تحویل گرایی و اکتفاء بشر به دانش تجری که با استفاده از مقایسه های تاریخی و جستجو در آرا و روشهای مهمترین چهره های موثر در تکوین علم جدید استخراج شده اند سبب جلوگیری از کلی گویی و انتساب معضلات غیرواقعی به علم و تکنولوژی جدید می شود علاوه بر آنکه به ما کمک می کند تا تأثیر نظریه ها را در جهان شناسی خود تحدید کنیم. بطور کلی حاصل این بررسی انتقادی شناسایی چند مشکل اساسی است: ارتقای روش ب متافیزیک و جهان بینی. دخالت مبانی غیر علمی و غیرتجربی در شکل گیری رویکرد علمی نوین. خلط توصیف و تبیین. ادعای واقع نمایی علیرغم وجود محدودیتها. خود بسندگی دانش نوین و اکتفاء بشر به علوم تجربی باعث عدم شکل گیری مباحثات جدی فلسفی پیرامون اهمیت ارزش و اولویتهای ... علوم جدید شده است در حالیکه به نظر می رسد این مباحثات و نیز دخالت دادن مفاهیم و آموزه های دینی برای جهت دهی و مدیریت فرایند پژوهش طبیعی ضروری باشد. در واقع جهان بینی دینی بطور غیرمستقیم می تواند در ساختار دانش طبیعی تغییراتی ایجاد کند. همچنان که جهان بینی مادی تا کنون علم تجربی را در قالب خاص کنونیش عرضه کرده است.

کلمه های کلیدی:
• فلسفه
• علم
• دین
• نقد

 

استاد علي صفايي حايري(عين- صاد)
 
 
استاد علي صفايي حايري(عين- صاد)
 
 
استاد علي صفايي حايري(عين- صاد)
 
 
استاد علي صفايي حايري(عين- صاد)
 
 
استاد علي صفايي حايري(عين- صاد)
 
 
سفره‌ي اطعام او هميشه باز بود
 
 
ساده، اما.......
 
 
استاد،در محضر استاد!
 
 
اين اتاق چه قدر آشناست!
 
 

پنج شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, :: 23:15 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی


گزارش همایش اول چشمه ی جاری


چشمه همیشه جاری

 

تالار علامه اميني دانشگاه تهران، مصادف با ولادت امام رضا (عليه­السلام) شاهد برگزاري همايشی بود كه به باور بسياري افراد، در برگزاری آن تاخيري بيست ساله وجود داشت. چشمه جاري عنوان همايشي بود كه به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه­ها و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، به بررسي شخصيت و آثار استاد فرزانه­اي ­پرداخت كه سالياني است از عالم خاكيان رخت بربسته­است. چشمه­اي كه از زلال معارف وحياني، سرشار است و مرز زمان را در نورديده و جاري شده­­­است.  استاد علي صفايي حائري که  در زمین گمنام بود اماشاید در آسمان مشهورتر باشد.

 

او را كه بسياري از علاقمندان آثارش، بانام «عين صاد» می شناختند، علی؛ فرزند آيت­الله حاج شيخ عباس صفايي حائري و متولد سال 1330 در شهر قم بود. پس از اتمام تحصيلات در كلاس ششم، مشغول تحصيل علوم حوزوي شد و پس از سه سال دروس سطح را به اتمام رسانيده و در اوان بلوغ از درس خارج آيت­اله حائري، آيت­اله داماد، آيت­اله گلپايگاني و پدرش بهره­ها جست. حاصل عمر کوتاه اما ارزشمند استاد، ده ها اثر و سخنرانی بوده است که تا كنون بيش از چهل عنوان از كتاب­هاي وي و در موضوعات مختلف به چاپ رسيده و بخشي از سخنراني­هاي ايشان نيز در دست آماده­سازي و چاپ است. استاد صفايي در آثار خود، افق­هاي نويني را در موضوعات ديني درنورديد و از تعليم و تربيت ديني گرفته تا تبيين نظام­سازي ديني، و از نقد مكاتب فكري و فلسفه­هاي رقيب گرفته تا روش­ برداشت از قرآن و نهج­البلاغه و تفسير قرآن، را وجهه نظر قرار داد.

 

 همايش چشمه جاری، پس از قرائت آياتي از كلام الهي در ساعت 2 بعدازظهر و با اجراي سهيل محمودي در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز شد. سهيل محمودي از شاعران برجسته­اي است كه تفكر و تربيت ديني خود را مديون آشنايي با مرحوم صفايي مي­داند و در جاي جاي مراسم، خاطراتي را از آشنايي و برخوردهاي تربيتي مرحوم استاد بيان مي­كرد. از همان ابتداي مراسم جمعيت در سالن به حدي رسيد كه راهروها و جلوي سن تالار را نيز دربرگرفت. به هر حال پس از توضيحات دبير همايش در ارتباط با برگزاري همايش نحوه فراخوان مقالات و تعداد مقالات رسيده و كيفيت برگزاري همايش و تقارن غيرعمدي كه با ولادت علي­بن­موسي(عليه­السلام) يافته است، ، رياست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در جملاتي از ضرورت بررسي و واكاوي انديشه­هاي استاد سخن گفت.

 

اولين سخنران همايش استاد ارجمند حجه­الاسلام و المسلمين ميرباقري؛ به تبيين «امامت» از نگاه استاد صفایی پرداخت. ايشان وجه بارز مرحوم صفايي را افق­گشايي ايشان در مباحث مختلف عنوان كردند و در بحث امامت، اين افق جديد را طرح مبحث «اضطرار به وليّ» دانستند. چرا كه آدمي كه خود را در حد دنيا مي­بيند، اگر ولي ما را مزاحم خود نبيند، هيچ نيازي به او نخواهد داشت، اما اگر خود را بزرگتر از دنيا ديد و به وسعتي بيش از هفتاد ساله دنيا انديشيد، لاجرم برنامه­ريزي براي اين وسعت، نياز به عالم محيط به آن خواهد داشت. با اين ديد ديگر ولي نه تنها مزاحم نيست، بلكه ضرورت است و آدمي مضطر به اوست. سخنران دوم همايش دكتر خسرو باقري، روان­شناس و صاحب اثر در زمينه تعليم و تربيتي ديني، بود. دکتر باقری وظيفه انديشمندان را فهم و درك اين آثار و عمق­بخشي به آن و درنورديدن افق­هاي تازه دانسته و به عبارتي ركود و ايستايي در تفكر استاد را جايز نمي­دانست. حجه­الاسلام و المسلمين غنوي سخنران بعدي همايش بود كه عرفان را از منظر استاد مطرح نمود. ايشان ضمن تاكيد بر دو ويژگي جامعيت و استناد طرح استاد، كمتر رويكردي به مطالعه مسائل ديني را اين اندازه عميق دانست. چه بسا انديشه­هايي كه مستند به چندين آيه و روايت باشند ولي فراز و فرود طرح ایشان مستند به دين نباشد. و آن چه مهم است استناد اين پيكره است. 

 

پس از اقامه نماز، تعدادي از خلاصه مقالات رسیده ارائه شد. مقاله اول بحثي در فلسفه حقوق بوده و مباني حقوق اسلامي را از نظر استاد مورد توجه قرار داده بود. دومين مقاله توسط حجت الاسلام سيد عبدالمجيد فلسفيان به روش تفسيري استاد صفايي مي­پرداخت و مقاله آخر، كلام اسلامي را از نظر صفايي مطرح مي­ساخت.

 

بخش پاياني همايش به خاطرات اولين برخوردهاي برخي از شاگردان معظم له، اختصاص داشت. دانشجوي سال 58 دانشگاه صنعتي اصفهان، كه امروز يكي از فضلاي حوزه علميه قم و صاحب آثار فكري مختلف است؛ مبارز انقلابي كه به قصد حال­گيري كردن از كسي كه شنيده مخالف انقلاب است و پس از رو در رو شدن با او، به اشتباه خود پي مي­برد؛ مريد مرحوم دكتر شريعتي و مرحوم بازرگان و ... كه با مطالعه كتاب كوچك رشد(برداشت از سوره مباركه عصر)، نگاه متفاوت را دريافته و راهي كوچه­هاي قم براي ديدار علي صاد مي­شود؛ دانشجوي اول انقلاب دانشگاه صنعتي شريف كه پس از كار گروهي مفصل در خصوص تفسير سوره حمد و انتشار جزوه كاملي از تفاسير مختلف پيرامون اين سوره در دانشگاه، كتاب صراط (برداشت از سوره مباركه حمد) را مطالعه مي­كند و راهي قم براي ديدار نويسنده آن مي­شود؛ اين ها همه نمونه­اي از خيل عظيم و فراوان شاگردان صفايي است. هم او كه به شاگردان توصيه مي­كرد تا حرف او را بدون مطالعه نپذيرند و ملاك و معيار آنها براي پذيرش انديشه­هاي ديني، نه متكلم آن، بلكه كلام الهي و معصوم باشد. هم او كه مي­گفت استاد بايد همه را به او فرابخواند، نه به خود. و هم او كه.... .

درب­هاي اصلي دانشگاه تهران بسته شده است ولي هنوز اطراف صندلي­هاي تالار علامه اميني نيز مملو از شركت­كنندگان همايش است تا ساعت 9 شب كه همايش رسما به پايان می رسد.

 

اين مجال جايگاه گفتگو پيرامون ابعاد شخصيتي استاد علي صفايي نيست و حتي همايش با اين گستردگي نيز نمي­تواند زواياي كلام وي را آشكار سازد. اين همايش كه سال­ها چشم­انتظاري اهل انديشه و فكر بود، تنها شروع خوبي براي گفتگوهاي علمي پيرامون آثار و نگره اين استاد فرزانه است. فهم عميق و نقد منصفانه اين آثار، حلقه­هاي بحثي كه به صورت تخصصي ابعاد مباحث را روشن و عميق گرداند.

 

سايت مؤسسه‌ي تحقيقاتي- فرهنگي ليلة القدر ناشر آثار استاد علي صفايي حايري

 



به نام خدا

نوشته ي: حجت الاسلام امیر غنوی

بهشتی بر فراز کوهسار

کوههای بلندی که سر در میان ابر ها کشیده اند، قله هاشان فراسوی دید ِ ماست و از اوج     آن ها، جز به تخمین، نمی توان سخن گفت. ارائه سیمایی از اندیشه بلند مرحوم صفایی و ترسیم دقیق آن، کاری است که راقم این سطور از عهده خود بیرون می بیند. وعی ، ضبط و دقت(2) سه ویژگی است که حامل و ناقل این تفکر بدان نیاز دارد تا با وعی، مجموعه حرف ها را در کنار یکدیگر ببیند و با دقت، گرفتار مشابهت ها نشده و تفاوت ها را لحاظ کند و با ضبط، آن چه را دریافته از دست ندهد. من اگر چه هیچ یک از این سه را در خود نمی یابم اما حق سال ها مصاحبت و استفاده و همچنین احساس نیاز نسل عاصی امروز به این تفکر که همچنان در غربت مانده، مرا وادار به گفتگو می کند

 

 





ادامه مطلب ...
پنج شنبه 7 مرداد 1391برچسب:سایت مراجع, :: 23:6 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

سايت هاي مراجع تقليد و علما

درج نام سايتها به معنی تایید محتوای آنها نمی باشد .

شبكه لقمان  مسئول محتوای سايتهای ديگر نیست .

آدرس پايگاه

نام مرجع تقليد

زبان هاي سايت

http://www.saanei.org

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی  صانعی

فارسی / عربی /انگليسی / اردو

http://www.makaremshirazi.org

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی  مکارم شيرازی

فارسی / عربی /انگليسی

http://www.saafi.net

پایگاه دفتر  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

فارسی / عربی /انگليسی

http://www.lankarani.net

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله  العظمی  فاضل لنکرانی  - ره

14 زبان رایج

http://www.sistani.org

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی سیستانی

5 زبان زنده

http://www.wilayah.net

پایگاه اطلاع رسانی دفتر ( قم ) آیت الله العظمی خامنه ای

6 زبان رایج

http://www.dastgheib.ir

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید علی محمد دستغیب شیرازی

فارسی

http://www.bohloul.com

پایگاه اطلاع رسانی علامه بهلول گنابادی - ره

فارسی

http://www.hekmatnia.com

پایگاه اطلاع رسانی ايت الله العظمي محمدباقر حكمت نيا- ره

فارسی

http://www.tabrizi.org

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی - ره

فارسی / عربی / اردو

http://www.ardebili.com

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی موسوی اردبیلی

فارسی / عربی /ترکی

http://www.jannaati.com

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی جناتی

5 زبان زنده

http://www.shirazi.ir

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی سيد صادق حسینی شیرازی

16 زبان رایج

http://www.noorihamedani.com

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی نوری همدانی

فارسی / عربی

http://www.mtb.ir

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی بهجت

5 زبان زنده

http://www.bathaie.com

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بطحائی گلپایگانی

فارسی / عربی /انگليسی

 

 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:عسل درمانی, :: 22:32 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

بشر هزاران سال است که از مخلوط بزاق زنبور و شهد گل که عسل نام دارد، به عنوان دارویی برای درمان زخم ها استفاده می‌ کند . آزمایش هایی که در سال های اخیر انجام گرفته، نشان داده اند که عسل در درمان عفونتهای برجای مانده از عمل سزارین و سوختگیهای از آنتی بیوتیکهای مرسوم کارآمدتر عمل می‌کند. این ماده شیرین با طیف وسیعی از میکروبهای خطرناک از جمله Helicobacter , Salmonella , E.coli به خوبی مبارزه می کند عسل روی باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک، از جمله «ابر میکروبی» به نام MRSA ، نیز موثر است و بر خلاف بیشتر آنتی بیوتیک ها به نحو چشمگیری باعث پیشرفت بهبودی زخم‌ها می‌شود. هنوز به درستی نمی‌دانیم عسل چگونه این آثار را بر جای می‌گذارد اما محققان اعتقاد دارند توان بهبود زخم‌ها و مقابله با میکروب‌های مقاوم به آنتی بیوتیک‌ که در این ماده بی‌نظیر وجود دارد، ممکن است روزی عسل را از نوعی درمان جایگزین به یک شیوه درمانی اساسی در پزشکی تبدیل کند. رمز و راز این توانایی‌ها را باید در شیوه تهیه عسل جست و جو کرد. زنبورهای کارگر طی بهار و تابستان شهد جمع آوری می کنند، هنگامی که به کندو باز میگردند، آن‌ را از معده به دهان می آورند و در دهان دستیاران خود می‌گذارند. آنها شهد را به درون حفره های شانه خالی می کنند و با بال‌هایشان آن قدر آن را باد می‌زنند که بیشتر آب موجود در شهد تبخیر شود. در همین زمان، بزاق سرشار از آنزیم‌ زنبورها، ساکاروز را به گلوکز و فروکتوز تبدیل می کند که به آب باقیمانده در شهد پیوند می‌شوند . به این ترتیب، بیابانی بر جای می ماند که باکتری‌ها نمی‌توانند در آن زنده بمانند. البته ، حین رسیدن عسل فرصت زیادی برای تهاجم عوامل بیماریزا وجود دارد. اما آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز این فرصت را از آنها می‌گیرد. این آنزیم با تبدیل کردن گلوکز به اسید گلوکونیک، فرآورده تلاش زنبورها را اسیدی و آن را برای بیشتر باکتری ها نامطلوب می سازد .

اغلب افراد عقیده دارند که اسیدی بودن، تنها سلاح عسل در برابر باکتری‌هاست. اما مطالعات نشان داده اند تقریبا همه عسل ها سلاحی سری دارند که حتی اگر رقیق شوند، آنها را برای میکروب‌ها مرگبار می‌سازد: پراکسید هیدروژن. این ماده زمانی در بیمارستان‌ها به عنوان ضدعفونی کننده مصرف می‌شد. از تجزیه این ماده رادیکال های آزاد تشکیل می شوند که باکتریها را از بین میبرند. چون این واکنشها خیلی سریع رخ میدهد، پراکسید هیدروژن را باید در غلظتهای بالا بر زخم‌ها استعمال کرد. البته ، این ماده در این غلظتها به بافت سالم آسیب می زساند . در عسل، پراکسید هیدروژن به کمک آنزیم گلوکز اکسیداز تولید می‌شود. اما میزان آن هزار بار کمتر از مقداری است که در گذشته روی زخمها استعمال می‌شد. در نتیجه ، گذاشتن عسل روی زخمها، ضمن جلوگیری از تهاجم و تخریب میکروب‌ها ، با آسیب بافتی همراه نیست. علاوه بر این، همین طور که پراکسید هیدروژن تجزیه میشود ، گلوکز اکسیداز با تسهیل ساختن آن از گلوکز، پیوسته آن را جایگزین می‌کند. جالبتر این که ، به دلایل ناشناخته وقتی عسل رقیق میشود، فعالیت این آنزیم افزایش می‌یابد. . به همین خاطر، عسل حتی وقتی ۷ تا ۱۴ برابر رقیق شود، میتواند از رشد باکتریهایی مانند MRSA جلوگیری کند. خلاصه ، زمانی که عسل روی زخم قرار می گیرد و در اثر تراوش پلاسما از زخم رقیق می شود ، در مبارزه با میکروبها پرتوانتر شود .

یکی دیگر از خصوصیات جالب عسل که آن را از داروهای ضد باکتری مرسوم مجزا می‌سازد، تقویت بهبود یافتن زخم هاست . داروها ی ضد باکتری علاوه بر نابودی باکتری‌ها به سلول‌های انسان نیز آسیب می‌رسانند . از طرف دیگر، آنها فقط با مهار کردن رشد میکروب‌ها به بهبودی زخم‌ها کمک می‌کنند. اما عسل به طور مستقیم در بهبودی زخم‌ها دخالت می‌کند. عسل محیط ویژه ای را می آفریند که برای رشد بافت مناسب است و در عین حال بامیکروب‌ها نیز مبارزه می‌کند. به علاوه، رطوبت عسل از درد وتخریب سلولها حین تعویض پانسمانهای خشک شده جلوگیری می کند .

عسل دست کم بخشی از توان ترمیمی خود را مدیون پراکسید هیدروژن است. این ماده، رشد رگ‌های خونی را تحریک می‌‌کند. این رگها اکسیژن، مواد غذایی و سلول‌هایی به نام فیبروپلاست ( که بافت پیوندی جدیدی را می‌سازند) را به موضع زخم هدایت می‌کنند. به علاوه، ترکیب ناشناختهای دسته ای از سلول‌های ایمنی به نام منو سیت رافعال می‌کند. این سلولها عامل رشدی را آزاد می‌کنند که سلول‌های پوششی را تحریک می‌کنند تا تقسیم شوند و زخم را ببندند. منوسیت‌ها به نوع دیگری از سلول‌های ایمنی به نام ماکروفاژ نیز تبدیل می‌‌شوند. این سلولها، میکروبها و سلولهای مرده را میبلعند و آنها را هضم می کنند .

عسل در بهبود یافتن زخم معده نیز موثر است. یک قاشق چای خوری عسل طبیعی در معده خالی میتواند مانع رشد باکتری خطرناکی به نام Helicubacter شود که باعث اغلب زخم‌‌های معده می‌شود. عسل، باکتری‌ مقاوم به آنتی بیوتیکی را که باعث عفونت ریوی در بیماران مبتلا به فیبروز سیستیک میشود ، Burkholderia cepacia ، در محیط کشت از پا در آورده است.

به هر حال، همه عسلها از خواصی که برشمرده شد به یک اندازه بهره‌مند نیستند. شهد بعضی گل‌ها مقدار زیادی کاتالاز دارد . این آنزیم پراکسید هیدروژن را تخریب می‌کند. بعضی شهدها، گلوکز اکسید از را به گرما و نور حساس می‌کنند. با وجود این، توان ضد میکروبی بعضی عسلها حتی با جوشاندن آنها از بین نمی‌رود. از این رو، به نظر میرسد، عسل علاوه بر مولکولهایی که تاکنون شناخته شده است، مواد ضد میکروب دیگری دارد که به دما مقاوم ا ند.

از زمان مصریان باستان، عسل برای درمان زخم‌ استفاده می‌شده است و به نظر می‌رسد که باکتری‌ها هنوز توان مقابله با مواد ضد میکروب آن را پیدا نکرده‌اند. از این رو، تلاش برای شناخت کامل تر این ماده ، ما را در مقابله به ابر باکترها که به آنتی بیوتیک‌های مرسوم مقاوم شده‌اند، یاری خواهد رساند. به هر حال، این ماده دارویی را همانند سایر داروها باید با مشورت متخصصان استفاده کرد. زیرا دانه‌های گرده موجود در عسل طبیعی می‌توانند خود باعث عفونت شوند. خوشبختانه، گرده‌ها را با پرتو گاما می‌توان از بین برد، بدون آن که به خواص دارویی عسل آسیبی برسد. امید است با تلاش‌های محققان راه برای یک شیوه درمانی جدید یعنی «عسل درمانی» هموار شود

اثرات ضد باکتری و ضد قارچی :
 

شیوه دقیقه اثرات ضدمیکروبی عسل ناشناخته مانده است . PH پائین ، تخریب اسمزی میکروب ها و وجود موارد نابوده کننده باکتری ، که مجموعاً Inhibin نامیده می شوند می تواند دارای این اثر باشد .

اثرات ضد اسهال

در غلظت ۴۰٪ عسل

دارای اثرات ضدمیکروبی روی باکتریهای روده که باعث اسهال می شوند است . از این موارد می توان سالمونلا ، شیگلا Ecoli و ویبریوکلرا نام برد . در یک مطالعه ، عسل به همراه ORS باعث کاهش مدت زمان اسهال باکتریایی در نوزادان و کودکان شد .

اثرات عسل در ترمیم زخم و بهبود التیامات

عسل در ترمیم سوختگی ها ، زخم های عفونی جراحی و امثالهم مؤثر است .

عسل بسیار چسبناک است و آب را از بافت ملتهب جذب می کند . مثلاً ، تحقیقی در آفریقا نشان داده است که استفاده از پیوند پوست ، برداشت به روشهای جراحی و حتی قطع عضو زمانی که به صورت موضعی از عسل استفاده شده ، کاهش یافته است .

در یک تحقیق دیگر در زنان استفاده از عسل در مواردی که برای سرطان فرج عمل جراحی انجام شده بود ترمیم زخم را تسریع نمود . همچنین در درمان زخم های مزمن و بدبوی جذام مؤثر بوده است .

اثرات ضد سرفه و خلط آور

اثرات ضد سرفه عسل به توانایی آن برای رقیق کردن ترشحات راه های هوایی و بهبود عملکرد سلولهای پوششی آن مربوط می شود .

اثرات تغذیه ای

عسل غیرآلوده غذایی سالم ، راحت الهضم ، طبیعی و پرانرژی است . دارای کربوهیدرات پروتئین ، چربی ، آنزیم و ویتامین هاست . یک قاشق عسل دارای ۶۰ کالری انرژی و ۱۱ گرم کربوهیدارت ، ۱/. میلی گرم کلسیم ، ۲/. میلی گرم آهن ، ۱ میلی گرم ویتامین B و ۱ میلی گرم ویتامین C است . عسل در بسیاری جوامع پیدا می شود ولی فواید پزشکی آن هنوز کاملاً مشخص نشده است . نحوه عملکرد آن هنوز کاملاً مشخص نیست واثرات ترمیمی عسل در سایر موقعیت های آزمایشگاهی و بالینی نیاز به ارزیابی های بیشتر دارد . اما قرآن و سنت ۱۴ قرن پیش اثرات معجزه آسای عسل را مورد توجه قرار داده است .

همان طور که قبلا اشاره شد چهار پنجم وزن عسل را کربوهیدرات‌ها تشکیل می‌دهند و بقیه آن عبارت است از: پروتئین، املاح معدنی، عناصر معطر، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، گرده گل و آب. هر ۱۰۰ گرم عسل ۳۳۰ کیلوکالری انرژی تولید می‌کند. لذا عسل، غذایی مقوی و انرژی‌زاست و به کمک دیاستازهایش چربی‌های اطراف قلب را آب می‌کند. به همین دلیل مصرف آن به سالخوردگان و بیماران قلبی توصیه می‌شود.
درمان بیماری های کلیوی با
عسل

عسل به عنوان یک مدر در درمان ناراحتی های کلیوی سودمند است زنبور عسل حشره ای است که حاصل آن ،محصولات با ارزشی از قبیل عسل ، ژله رویال ، موم و زهر است معروف ترین محصول زنبور عسل ، همان عسلی است که از محصولات دیگر بیشتر به مصرف می رسد.

عسل و بیماری قلبی

عسل به علت ترکیبات قندی به خصوص وجود گلوکز زیاد تاثیر بسیار مهمی روی عضلات قلبی و تحریک وتقویت آن داشته ، باعث گشاد شدن رگها ، فشار خون را تنظیم و از سکته قلبی جلوگیری میکند ؛ به واسطه وجود دیاستاز ( آنزیمها) باعث هضم چربی های اطراف قلب میشود . بنابراین توسیه میشود افراد میانسال به بالا که دچار بیماری دیابت نیستند هر روزهنگام بیدار شدن ، یک قاشق چای خوری پر،عسل را با نصف استکان آب چوشیدهء ولرم مخلوط نموده و بنوشند. افزودن عرق بادرنگبویه نیز توسیه شده است .

عسل و بیماری روده

عسل به علت دارا بودن اسید فرمیک دردهای روده را به خوبی تسکین داده و همچنین به جهت وجود اسانسهای فرار ( عطرگیاهان مختلف ) نارسایی های ناگوار روده را برطرف مکند ؛ بنابراین توسیه میشود تمام افراد در هر سنی مصرف عسل به صورت شربت با افزودن مقداری عرقیات گیاهی مثل آویشن (کاکوتی ) ، شاه اسپرهم، ویا آبلیمورا در رژیم غذائی هفتگی خود داشته باشند.

عسل و درمان ضعف اعصاب

مصرف روزانه عسل به طبیعی بودن خواب کمک میکند سر درد را کاهش داده و حالت ناتوانی و عصبی را در افرادی که عدم تعادل عصبی دارند، کاهش میدهد
عسل و بیماران دیابتی

اکثر بیماران دیابتی این سؤال را درذهن خود دارند ، برای جواب تا این حد می توان گفت که د رمورد دیابت شیرین مصرف عسل همان قدر مضّر است که مصرف قند ضرر دارد ولی با توجه به خواص جانبی عسل و همچنین وجود فرکتوزکه جهت جذب به سلولها نیازی به انسلین ندارد ، میتوانند عسل را جایگزین مقدار قند مصرف روزانه خود قرار دهند و باید توجه داشته باشند که مصرف عسل به عنوان قند اضافی در رژیم غذایی آنها مجاز نیست چرا که عسل علاوه بر فروکتوز به همان نسبت هم گلوکز دارد.

عسل و بیماریهای گوارشی

تمام افرادی که دچار بیماریهای گوارشی هستند به نفعشان است که عسل را جایگزین قند وشکر قرار دهند .

توصیه می شود مبتلایان به زخم معده عسل را در رژیم غذایی خود داشته باشند .

عسل خاصیت ملینی ملاینی دارد بنابراین افراد مبتلا به یبوست با یک رژیم غذایی مناسب ازعسل وضعیت بهتری خواهند داشت .

عسل ،ماده غذایی بسیار غنی و انرژی بخشی است که حدود۸۰ درصد از قندهای ساده یا مونوساکاریدها ساخته شده و هر۱۰ گرم آن ۳۲۰ کالری ایجاد می کند این مونو ساکاریدها بسرعت جذب می شوند و اثر انرژی بخشی خود را آشکار می کنند .

گفتنی است ، علاوه بر اثر کالری زایی ، عسل دارای ویتامین های متعددی از قبیل تیامین ، ریبوفلاوین ، اسیدنیکوتینک ، اسید اسکوربیک ، پیریدوکسین و ویتامین کا است.

خواص فیزیکی عسل ، اثر ضد باکتریایی دارد و از زمانهای قدیم انسانها از خاصیت ضد میکروبی عسل سود جسته و آن را در درمان ناراحتی های پوستی از قبیل زخمها و سوختگی ها به کار برده اند و یکی از بهترین پانسمانها محسوب میشود.

همچنین ، عسل را در درمان بیماری های دستگاه تنفسی و عفونت های ناحیه حلق به کار می برند و خاصیت ضدباکتریایی آن موجب اثربخشی عسل می شود و خاصیت ضد التهابی آن نیز مشاهده شده که به هیگروسکوپیک بودن آن نسبت داده شده است.

محصول دیگر زنبور عسل ، ژله رویال است که حاوی مواد مغذی در حالت تغلیظ یافته ای است که زنبور برای نوزادان خود می سازد، به این ماده اکسیر جوانی لقب داده اند وشکی نیست که با محتویات انرژی زا و پرپروتئین ، ماده بسیار مقوی است.

تحقیقات نشان داده است ، ژله رویال نیز دارای پروتئین ضد میکروبی است و نظر بیشتر محققان بر این است که این ماده ، سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند

ژله رویال در درمان عفونتهای ویروسی و سرطان موثر است.شایان ذکر است ، موم زنبور عسل نیز در پزشکی و داروسازی مصرف زیادی دارد؛ در اکثر فرمولاسیون های کرمها، پمادها و لوسیون ، به عنوان جزء با ارزش از پایه استفاده می شود .

به دلیل بی اثر و غیر فعال بودن موم زنبور عسل ، براحتی با داروها مخلوط می شود، بدون این که هیچ واکنش ناخواسته ای بین مواد موثره و موم زنبور عسل رخ دهد.

مصارف دیگر موم : امروزه برای حفاظت داروهای حساس به هیدرولیز و اکسیداسیون ، آنهارا با لایه ای نازک از موم زنبور عسل می پوشانند، موم عسل به عنوان لایه هیدروفوب پوششی در اطراف دارو ایجاد می کند و سبب آهسته شدن انحلال و آزاد سازی دارو می شود.

گفتنی است ، عسل به عنوان دارو هیچ اثر سوء، عارضه یا بیماری را به دنبال ندارد ؛ مگر آن که فقط حساسیت های محدودی را به وجود بیاورد، بنا بر این در حالت آلرژی ، امراض عفونی ، سل ، امراض روانی ، بیماری های کبد و معده ، امراض غدد فوق کلیه ، نارسایی قلب و عروق ، ناراحتی های عصبی ، امراض خونی و ضعف شدید، باید از تجویز زهر زنبور عسل خودداری کرد.

خواص ضد باکتریایی عسل :

عسل حاوی مواد ضد میکروبی بوده و حتی قوی ترین میکروبها نیز در آن یارای مقاومت ندارند ؛ با یک آزمایش ساده میتوانید مقداری میکرارگانیسم ( مثلاً کپک روی مربا) را با عسل کاملاً مخلوط کنید بعد از چند روز مشاهده خواهید نمود که نه تنها در آن رشد نکرده بلکه کاملاً از بین رفته است ( توضیح در صورت رشد کپک حتماً عسل با آب یا مایع دیگری مخلوط شده و خالص نمی باشد )

عسل سر چشمه حیات

عسل روند فیزیولوژیکی پیری را کند ساخته و از ضعف زودرس اعمال حیاتی جلوگیری می کند .

عسل و ترمیم زخم ( سوختگی ، التهاب ، گزیدگی ، ترک و شقاق)

استفاده از عسل به عنوان مرحم در درمان سوختگی ها که حتی از دیر باز رایج بوده ودر طب سنتی نیز به آن اشاره شده است ، در ترمیم بافتی و جلوگیری ازافزایش عفونت از طریق استعمال خارجی بسیار مفید میباشد . عسل به واسطه آنزیم کاتالاز ترمیم پوست را سرعت بخشیده ، از شدت درد می کاهد و از تاول زدن جلوگیری میکند .

در رابطه با التهاب ، گزیدگی ، ترک و شقاق میتوان به صورت ماساژ آرام موضع ، از عسل استفده نمود .

عسل از خون ریزی زخم جلوگیری می کند و موجب انعقاد خون می شود.

عسل به علت خواص جذب آنی که دارد ترشحات پوستی را جذب و به بافتهای پوششی غذا می رساند و باعث شادابی آن می گردد.
عسل و دندان :

عسل به واسطه داشتن مواد ضد باکتریایی در جایگزینی قند برای دندانها نتنها مضر نمی باشد بلکه باعث فعال شدن ماده فلورین چای شده که یک ماده ضد فساد دندان میباشد این در حالی است که مصرف چای با قند برای دندان بسیار مضر میباشد .

ترکیب یک قاشق عسل با یک قاشق سرکه انگور خانگی برای ماساژ لثه ها جهت محکم نمودن بافت لثه بسیار مفید گزارش شده است

عسل و کودکان :

مصرف عسل برای کودکان زیر یک سال ممنوع ا ست
ضد کم خونی ایست،عسل باعث افزایش هموگلوبین خون شده ، به علت داشتن ویتامین B در رشد ونمو آنان تاثیر می گذارد .

دردرمان شب ادرای اطفال بسیار مفید میباشد ، باعث جذب آب و کاهش میزان کلسیم خون می گردد .

مستقیماً جذب شده و بنابراین یک منبع انرژی آماده برای کودک است .

عسل و مادران :

مادرانی که درآستانه زایمان هستند باید عسل داده شود چرا که زایمان را آسان و باعث افزایش شیر مادر میشود .

مغز استخوان را محکم می کند ونوزاد قوی متولد میشود .

عسل غنی شده با ویتامین

امروزه هر کس اهمیت چشمگیر ویتامین ها را می شناسد و می داند که وجود مقادیر بی اندازه کم ( به اندازه هزارم گرم ) نه تنها برای مصونیت بدن در برابر ناخوشی ها گوناگون ( حاصل از نبودن ویتامین) بلکه برای افزایش پایداریش در برابر عفونت ها و شرایط بد زندگی کافی است .
مشاهدات بالینی نشان دادهاند که اگر بیماری زیر نظر پزشک به درمان بپردازد و ویتامین های ساختگی را با غذایی که در اصل از فرآورده های طبیعی تهیه شده تغذیه کند ویتامین هایی مزبور بهتر جذب می شوند از این نظر عسل غنی از ویتامین به صورت فرآورده غذایی بسیار پر ارزش در خواهد آمد .

 این نوع عسل رامعمولا با مخلوط کردن ساده عسل و ویتامین ها می سازند که طرز تهیه یک نمونه از آن به شرح زیر است :
۱ – عسل خالص ۱۰۰ گرم

۲ – ویتامینA -برابر ۱۳۲۰۰ واحد بین المللی (lu)

۳ – ویتامین B۱ –برابر ۸ گرم

۴- ویتامین B۲ – برابر ۸ میلی گرم

۵ – ویتامین C – برابر ۳۰۰ میلی گرم

۶ – ویتامین pp ( ریبو فلاون ها و ریبو فلاونوئید ها) ۶۰ میلی گرم

۷- نمک های کلسیم – ۳۰۰ میلی گرم

ارزش غذایی این عسل برای بدن انسان قابل ملاحظه است و تغذیه ۲۵ گرم ( یک قاشق مربا خوری ) آن در روز کافی است با وجود این با تجویز پزشک ، می توان آن را مصرف نمود.

منبع: سایت ژزشکان بدون مرز


 

چهار شنبه 3 مرداد 1391برچسب:نقد فیلم درخت زندگی, :: 21:51 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

دشمن چشم‌هاي بيدار

هومن داودي

يكي از پوسترهاي «درخت زندگي» كه پازلي با تكه‌هاي زياد از تصويرهاي مختلف است، مي‌تواند به‌خوبي بيانگر حال‌وروز خود اثر هم باشد. فيلم دقيقاً مانند پوسترش درهم و برهم است و مي‌شود هر كدام از قسمت‌هايش را با هم جابه‌جا كرد. حتي مي‌شود فيلم را سروته كرد و از آخر به اول ديد. هيچ فرقي در كليت ماجرا به وجود نمي‌آيد؛ كما اين‌كه اين اتفاق در يكي از سينماهاي ايتاليا افتاده و به مدت يك هفته دو حلقة فيلم جابه‌جا پخش شده و كسي هم متوجه نشده و همه گذاشته‌اند به حساب خلاقيت‌هاي استاد. مسلماً انسجام يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌هايي است كه باعث مي‌شود «فيلم» با «تصاوير متحرك» يا «ويدئوكليپ» فرق داشته باشد. بر اين اساس به‌سختي مي‌شود به «درخت زندگي» گفت «فيلم». نه يك داستان (حتي در كم‌رنگ‌ترين شكلش) در كار است و نه شخصيت‌هايي كه بشود ذره‌اي باورشان كرد و اندكي با آن‌ها همراه شد. اول مرگ فرزند يك خانواده را مي‌بينيم، بعد يك مستند دربارة شروع خلقت و بعد بزرگ شدن فرزندان ديگر خانواده. بخش‌هاي غيرمستند فيلم با نماهايي ضدنور و دوربيني كه مدام حركت مي‌كند و زاويه‌هايي معوج دارد، سرگيجه‌آور است. به‌جرأت مي‌توان گفت اگر كسي بتواند فيلم را يك‌ضرب و بدون چرت زدن يا خوابيدن كامل تا آخر ببيند، حتماً فيلم را در حد يك شاهكار دوست خواهد داشت. حرف‌هايي كه ماليك تلاش مي‌كند بزند، البته روي كاغذ جذابند. مكالمة مستقيم با خدا و وصل كردن خلقت كل جهان آفرينش به تولد يك نوزاد جالب است. اما به اين شكل مانيفست‌وار و سرگيجه‌آور غيرقابل‌تحمل و خواب‌آور است.



ادامه مطلب ...

 

انتهای خیابان هشتم
----

 

ا

کارگردان : علیرضا امینی http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/8th/Poster-enteha.jpg

نویسنده : علیرضا امینی، محمد باغبانی

 

 

 

 

بازیگران: حامد بهداد، ترانه علیدوستی، صابر ابر

 

خلاصه داستان :

نیلوفر با خانواده‌اش زندگی می‌کند. پس از این که خانواده در معرض اتفاقی قرار می‌گیرند، نیلوفر همراه با خانواده‌اش باید برای گذر از آن اتفاق پول زیادی را فراهم کنند و این در حالی است که آنها سه روز بیشتر وقت ندارند. زمان که جلو می‌رود، نیلوفر متوجه می‌شود گویا قرار است سرنوشت دیگری ..

 


 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/8th/Poster-enteha.jpg

 

 

شبنم سیدمجیدی (امتیاز 2 از 4) -------------------------- نقد فیلم

 

 

انتهای خیابان هشتم فیلمی تلخ در ژانر اجتماعی است که مثل فیلم قبلی کارگردان، هفت دقیقه تا پاییز با وقوع یک فاجعه به پایان می رسد. داستان فیلم در طول سه روز اتفاق می افتد و روایتگر زندگی اشخاصی است که باید در این مدت کوتاه برای آزادی یک اعدامی متهم به قتل 100 میلیون تومان پول فراهم کنند و رضایت شاکی را بگیرند.

 

امینی در فیلم خود با مطرح کردن موضوعات ممنوع سینمای ایران مثل خودفروشی، قمار و ورزش های زیرزمینی کار با ارزش و بزرگی را انجام داده است و دست گذاشتن روی همین موضوعات است که مدت ها انتهای خیابان هشتم را درگیر گرفتن پروانه نمایش کرده بود و باعث جرح و تعدیل هایی برای این فیلم شد.

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/8th/07.jpgابهامات بسیاری در طول فیلمنامه وجود دارد که من بعضی از آن ها را به پای همان جرح و تعدیل ها گذاشتم اما در مصاحبه ای با علیرضا امینی خواندم که فقط 2 الی 3 دقیقه از فیلم برای اکران حذف شده پس باید این ابهامات را به پای ضعف فیلمنامه گذاشت.

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/8th/entehaikhiabanhashtom2082.jpgاین فیلم بزرگترین ضربه را از شخصیت پردازی ضعیف خود خورده است. شخصیت های فیلم همه در هاله ای از ابهام قرار دارند. سعید که در زندان است تا پایان فیلم نشان داده نمی شود و البته از این نظر خرده ای بر فیلمنامه نیست، اما لطمه از آن جایی وارد می شود که مثلاً تا پایان فیلم معلوم نمی شود این قتل چگونه اتفاق افتاده یا به طور مثال در جایی نیلوفر( با بازی ترانه علیدوستی) خواهر سعید موفق به دریافت وامی می شود اما به دلیلی که احتمالاً به پدر آن ها مربوط است و تا آخر فیلم هم مشخص نمی شود، وام را به او نمی دهند. شخصیت پدر اگر کاملاً هم از فیلم درآورده شود به روند داستان هیچ اشکالی وارد نمی شود. شخصیتی که هیچ دیالوگی ندارد و کارگردان در جاهایی از فیلم با نشان دادن کتاب های او می خواهد چیزهایی از گذشته اش به مخاطب نشان دهد که باز هم موفق نمی شود. هیچ وقت در طول فیلم به درستی به روابط آدم ها پرداخته نمی شود: رابطه موسی با بهرام، رابطه موسی با آن زن هرزه، رابطه آن زن با دختر موسی و دلیل علاقه اش به این دختر، رابطه پدر با فرزندان و حتی رابطه نیلوفر با بهرام (همسرش).

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/8th/IMAGE634249029946718750.jpgفیلم بسیار ریتمیک و تند است و فیمبرداری به شیوه دوربین روی دست برای نشان دادن التهاب و هیجانی که در داستان وجود دارد مناسب بود اما متاسفانه مرتضی غفوری در این سبک فیلمبرداری بسیار بزرگنمایی کرده که در جاهایی حتی آزاردهنده است.

 

موضوع اصلی که همان جور کردن پول دیه است بسیار دیر به مخاطب شناسانده می شود و بیننده دقایق ابتدایی در حالت سردرگمی است که این همه تلاش و تقلای شخصیت ها برای چیست؟ شاید این کار در جهت ایجاد تعلیق و بیشتر کردن حس اضطراب صورت گرفته، اما به روند داستان و ارتباط برقرار کردن بیننده با آن لطمه وارد کرده است.

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/8th/pgimg_image1_26_4915.jpgعلیرضا امینی معتقد است که هدف اصلی فیلم نشان دادن بحران های اجتماعی و فضاهایی است که افراد در مواجهه با آن اعتقادات و شخصیت خود را به طور کامل فراموش می کنند و می توانند در طول 48 ساعت و کمتر به انسان های دیگری تبدیل شوند. شخصیت موسی(با بازی حامد بهداد) که برای نجات رفیقش از اعدام حاضر می شود فرزند خود را با یک اسب تاخت بزند و یا شخصیت محکم نیلوفر که حاضر به تن فروشی می شود و شخصیت بهرام (با بازی صابر ابر) که وقتی می فهمد نیلوفر چه کار می خواهد بکند دچار جنون شده و قصد آتش زدن خود را می کند.

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/8th/n00001588-b.jpgاز بازی های خوب و روان فیلم نمی توان گذشت. ترانه علیدوستی که نقطه قوت فیلم به شمار می رود در بازی خود حس غم، اضطراب و التهاب را به خوبی نشان می دهد و به جرات می توان گفت که نقش نیلوفر یکی از بهترین اجراهای او به حساب می آید. حامد بهداد در نقش یک بکسر اجرایی کمی متفاوت داشت و بازی خوب و باور پذیری ارائه داد. یکی از بهترین صحنه های فیلم آنجایی است که نیلوفر می خواهد کلیه خود را بفروشد و با مسئول پذیرش برای این که درست جوابش را نمی دهد دعوا می کند و حسابی از خجالتش در می آید و دیالوگ های جالبی در این میان رد و بدل می شود.

 

با وجود همه اینها و با تمامی اشکالاتی که به فیلم وارد است، انتهای خیابان هشتم می تواند را با داستان های فرعی خود که متاسفانه به هیچ کدام از آن ها به درستی پرداخت نشده در کنار داستان اصلی ذهن مخاطب را درگیر کند و با موضوعات جذاب خود در ذهن ماندگار شود.

 

 

اختصاصی نقد فارسی

 

کپی برداری از این مطلب بدون ذکر دقیق "منبع: سایت نقد فارسی" مخالف قانون بوده و شرعا حرام می باشد.


 

انجام عملیات تلقیح مصنوعی گوسفند در هفتگل

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات تلقیح مصنوعی گوسفند به روش لاپاراسکوپی برای نخستین بار در کشور توسط کارشناسان خارجی و ایرانی در شهرستان هفتگل انجام شد.

به گزارش آژانس خبري بختياري (ايبنانيوز)‌ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مسعود احمدی هدف از انجام این کار را اصلاح نژاد گوسفند، استفاده از نژاد خارجی 'رومانف' به منظور بهبود و افزایش تولیدات، حذف دام های کم تولید، چند قلو زایی در گوسفند و افزایش درآمد دامداران خوزستان عنوان کرد.

وی افزود: این عملیات با همکاری متخصصان خارجی و داخلی، اعضای هیات علمی گروه علوم دامی دانشگاه تهران و نظارت مسول گروه پرورش و اصلاح نژاد دام های سبک معاونت تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی و تنی چند از مسولان محلی انجام شد.

مسول گروه پرورش و اصلاح نژاد دام های سبک معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی هدف از تولید گوسفندان آمیخته 'ترکیب ژنتیکی' با استفاده از ژنتیک نژادهای خارجی اظهارداشت: گله های گوسفندی که در مزارع و به صورت مدرن پرورش می یابند در مرحله اول با گوسفند نژاد رومانف که دارای استعداد چند قلوزایی و صفات تولید مثل بالایی هستند عملیات تلقیح مصنوعی با تکنیک لاپاراسکوپی آمیخته خواهند شد.

وی افزود: در مرحله دوم نیز به منظور استفاده از توان ژنتیکی گوسفندان مناطق گرمسیری دنیا و امکان تثبیت صفاتی مانند کاهش چربی لاشه، بهبود کیفیت گوشت و افزایش سرعت رشد زودرس بره های گوشتی و کاهش مصرف علوفه به ازای تولید هر کیلوگرم گوشت تولیدی در گوسفندان بومی اقدام به تلافی این نژادها با نسل دوم تولید شده از نزادهای بومی با رومانف خواهند بود.

'اسماعیل صادقیان' افزود: در خصوص عدم استفاده از کارشناسان خارجی و فراگیری کامل این تکنیک توسط کارشناسان داخلی گفت: این تکنیک تا پایان سال در ایران بومی خواهد شد و سال آینده کارشناسان ایرانی قادر به انجام آن خواهند شد.

 

 

 

 

افـكار ما هـمواره بر روی احساسات ما تاثیرگذار است. اگر تصور كنید كه كارهایتان سر و سامان نـخواهند گرفت، در شـمـا احـساس اندوه و انفعال ایجاد شده و از تـلاش و كوشش دست خواهید كشید. اگر می‌پـنـداریـد كه برای انجام كارهایتان محتاج دیگران هستید، ممكـن اسـت احـساس بی‌كفایتی و وابستگی كنید

بی‌تردید ارتباط تنگاتنگی میان افكار و احساسات ما برقرار است. معمولا دلیل واكنش‌های هیجانی ناخواسته و شدید ما ناشی از افكار نامعقول و غیرمنطقی است.

 



ادامه مطلب ...

 

قلاده های طلا؛ فیلمی برای اقناع

دوستان این نقدی است برای فیلم قلاده های طلا... فیلمی که به صورتی معجزه وار اونو تونستم (تهیه بلیطشو می گم)

می گویند هزار صفحه کتاب کار یک سکانس تاثیرگذار را نمی کند. قلاده ها، مجموعه ای از اینهاست



 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:5 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

علل ناتوانی جنسی

 

 ناتوانی جنسی      

ناتوانيهاي جنسي در مردان، معمولا به قرار زير است :

1- کمبود يک بيضه

2- کوچکي بيضه

3- تنبلي بيضه

4- زود رسيدن به حد انزال

5- دير رسيدن به حد انزال

6- انزال پيوسته

7- دير نعوظ کردن

8- زود خوابيدن نعوظ

9- نعوظ سست



ادامه مطلب ...


 

 درآمد:

 

برابر آموزه‌های دینی، تربیت انسان از نسل‌های پیشین آغاز و تا مرگ ادامه دارد .

 

کنش خوب و بد انسان در زندگی می‌تواند در فرزند آینده و نسل‌های آینده‌اش اثرگذار باش

 

تربیت انسان به گونه مستقیم و به معنای عام ، اندکی پیش از انعقاد نطفه آغاز و تا پایان زندگی می‌انجامد

 

 



ادامه مطلب ...
شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 20:49 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

(( الهی نامه­ ابوسعید نیازی))

 

الهی

تو آسان گرفته ­ای ، ما به­ مشکل انداخته­ ایم

 الهی

 چه بود در نبود تو


  



ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 449
بازدید کل : 55408
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 2


محبوب کن - فیس نما