اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی
درباره وبلاگ


به وبلاگ نقد و اندیشه خوش آمدید
آخرین مطالب

شاه داغیم، چال پاپاغیم، ائل دایاغیم، شانلی سهند´یم

باشی توفانلی سهند´یم

باشدا حئیدر بابا تک قارلا، قیروولا قاریشیبسان

سون ایپک تئللی بولودلارلا اوفوقده ساریشیبسان

ساواشارکن باریشیبسان

گؤیدن ایلهام آلالی سیرری سماواتا دییه رسه ن

هله آغ کورکو بورون، یازدا یاشیل دون دا گییه رسه ن

قورادان حالوا یییه رسه ن

دؤشلرینده سونالار سینه سی تک شوخ ممه لرده

نه سرین چئشمه لرین وار



ادامه مطلب ...

فعالیت های سایبری ضد ایرانی آمریکا در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری
 
معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش جنگ سایبری در میان کشورها گفت: کشوری مانند آمریکا برای پیروزی در جنگ سایبری با ایران، بر روی ابزاری چون شبکه های اجتماعی، نشت اطلاعات، جاسوسی اینترنت و دموکراسی دیجیتال هدفگذاری خواهد کرد.


به گزارش رادیو دیروز؛ محمدرضا مقدم فر، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به بروز جنگ نرم و دفاع سایبری در اغلب کشورها و لزوم هدفگیری هوشمندانه در این بخش، اظهار داشت: بعد از فتنه ۸۸ جنگ سایبری برای ما ملموس شد و براین اساس باید بپذیریم که مورد تهاجم قرار داریم.

وی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به عنوان جبهه فرهنگی در برابر جنگ سایبری اضافه کرد: در این میدان یکی از مشکلات ما تولید محتوای دیجیتالی است که با وجود توان سایبری خوب ایران، جنگ نرم و هوشمند برای کشور تهدیدکننده به نظر می رسد.

7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

بن بست فعالیتهای ضد دین در فضای مجازی

تا مدتها رسم بر این بود که فعالان ضد دین و ضد اسلامى که خودشان را پشتِ هویتهاى مجازى، پنهان مى‏کردند، در فضاىِ مجازى، وبلاگها، شبکه‏هاى اجتماعى، شبکه‏هاى به اشتراک گذارى لینک و… فعالیت مى‏کردند و سعى مى‏کردند که با تولیدِ محتوایى شاملِ ناسزا و تمسخر، کمى در جلبِ توجه نظرِ دیگران، فعال باشند.

 سرگرمى و لذتِ این فعالان، در یک مسئله خلاصه مى‏شد. اینکه شاهدِ حضورِ نیروهاى مؤمن و متعهد در فضاى مجازى بودند که سعى مى‏کردند با انواع و اقسامِ استدلالهاى علمى و عقلى، به آنان نشان بدهند که اشتباه مى‏کنند و حتى به شبهاتِ آنان پاسخ بدهند.


7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بر شما باد حنا ؛ چرا كه [ديده هاى] سرتان را روشن مى سازد ، دل هايتان را پاك مى كند و بر توان جنسى مى افزايد .

۱۰۹۳.امام صادق عليه السلام :سرمه ، توان همبسترى را افزايش مى دهد . حنا نيز بر آن مى افزايد .

۱۳ / ۹ ـ ۱۸

نوره كشيدن

۱۰۹۴.امام كاظم عليه السلام :موى سر ، چون بلند شود ، آب كمر از جريان مى افتد ، مفاصل ، سست مى شوند و ضعف و سِل به دنبال مى آورد . امّا نوره ، آب كمر را افزون مى سازد ، بدن را تقويت مى كند ، بر پيهِ كليه ها مى افزايد و بدن را چاق مى كند .

ر. ك : ج۲ ، ص۳۳۳ ، ح۱۷۵۶ .

۱۳ / ۱۰

آنچه از توان جنسى مى كاهد

۱۳ / ۱۰ ـ ۱

روزه

۱۰۹۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس توان همسر گرفتن دارد ، همسر گيرد ؛ چرا كه بيشتر ، مايه فرو هِليدنِ چشمان، و نگه داشتن دامن است. هر كس هم توان ندارد ، بر او باد روزه ؛ چرا كه داراى نوعى عقيم كنندگى است .

7 تير 1393برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
.الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ( ـ أيضا ـ ) : هِيَ الإسلامُ . ۱

۸۹۳۴.عنه عليه السلام ( ـ أيضا ـ ) : صَبَغَ المؤمنينَ بِالوَلايَةِ في الميثاقِ . ۲

(انظر) الخالق : باب ۱۰۸۲ .
الجبر : باب ۴۸۸ .

۱۸۴۸

الإسلامُ يَعلو و لا يُعلى عَلَيهِ

الكتاب :

هُوَ الَّذِي أرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشْرِكُونَ». ۳

الحديث :

۸۹۳۵.رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :الإسلامُ يَعلُو و لا يُعلى . ۴

۸۹۳۶.عنه صلى الله عليه و آله :الإسلامُ يَعلُو و لا يُعلى علَيهِ . ۵

۸۹۳۷.عنه صلى الله عليه و آله :الإسلامُ يَزِيدُ و لا يَنقُصُ . ۶

۸۹۳۸.عنه صلى الله عليه و آله :لا يَبقى عَلى ظَهرِ الأرضِ بَيتُ مَدَرٍ و لا وَبَرٍ إلاّ أدخَلَ اللّه ُ علَيهِم كَلِمَةَ الإسلامِ بِعِزِّ عزيزٍ و بِذُلِّ ذَليلٍ ، إمّا يُعِزُّهُم اللّه ُ فَيَجعَلُهُم مِن أهلِها ، أو يُذِلُّهُم فَيَدِينُونَ لَها . ۷

۸۹۳۳.امام صادق عليه السلام ( ـ نيز درباره همين آيه ـ ) فرمود : منظور از رنگ ، اسلام است .

۸۹۳۴.امام صادق عليه السلام ( ـ نيز درباره همين آيه ـ ) فرمود : خداوند مؤمنان را ، در [زمان گرفتن] ميثاق ، رنگ ولايت زد .

۱۸۴۸

اسلام آيين برتر است و هيچ آيينى بر آن چيره نمى شود

قرآن :

«او كسى است كه پيامبر خود را با هدايت و دين حق فرستاد ، تا او را بر همه دينها پيروز گرداند ، هرچند مشركان را خوش نيايد» .

حديث :

۸۹۳۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اسلام برتر است و آيينى برتر از آن نيست .

۸۹۳۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اسلام برتر است و آيينى بالا دست آن نيست .

۸۹۳۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اسلام گسترش مى يابد و كاستى نمى گيرد .

۸۹۳۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هيچ خانه و خيمه اى در روى زمين نمى ماند، مگر اين كه خداوند كلمه اسلام را با عزّت بخشيدن به عزيز و خوار كردن ذليل ، وارد آنها مى كند ؛ يا خداوند صاحبان آن خانه ها و خيمه ها را عزّت مى بخشد و آنان را از اهل كلمه اسلام قرار مى دهد و يا با خفّت و خوارى در برابر آن گردن مى نهند .

1.معاني الأخبار : ۱۸۸/۱ .

2.الكافي : ۱/۴۲۲/۵۳ .

3.التوبة : ۳۳ .

4.كنز العمّال : ۲۴۶ .

5.كتاب من لا يحضره الفقيه : ۴/۳۳۴/۵۷۱۹ .

6.كنز العمّال : ۲۴۵ .

7.كنز العمّال : ۴۳۷ .

363
اسلام

۸۹۳۹.الإمامُ عليٌّ عليه السلام :إنّ هذا الإسلامَ دِينُ اللّه ِ الذي اصطَفاهُ لِنفسِهِ ، و اصطَنَعَهُ على عَينِهِ ، و أصفاهُ خِيَرَةَ خَلقِهِ ، و أقامَ دَعائمَهُ على مَحَبَّتِهِ ، أذَلَّ الأديانَ بِعِزَّتِهِ ، و وَضَعَ المِلَلَ بِرَفعِهِ . ۱

۱۸۴۹

الإسلامُ سِلمٌ لِمَن دَخَلَهُ

۸۹۴۰.الإمامُ عليٌّ عليه السلام :الحَمدُ للّه ِِ الذي شَرَعَ الإسلامَ فَسَهَّلَ شَرائعَهُ لِمَن وَرَدَهُ ؛ وَ أعَزَّ أركانَهُ على مَن غالَبَهُ ، فَجَعَلَهُ أمنا لِمَن عَلِقَهُ ، و سِلما لِمَن دَخَلَهُ (عَقَلَهُ) ، بُرهانا لِمَن تَكَلَّمَ بهِ . ۲

۸۹۴۱.عنه عليه السلام :إنَّ اللّه َ تعالى خَصَّكُم بِالإسلامِ و استَخلَصَكُم لَهُ ؛ و ذلكَ لأنَّهُ اسمُ سلامَةٍ و جِماعُ كَرامةٍ ، اِصطَفَى اللّه ُ تعالى مَنهَجَهُ و بَيَّنَ حُجَجَهُ ... لا تُفتَحُ الخَيراتُ إلاّ بِمَفاتِيحِهِ ، و لا تُكشَفُ الظُّلُماتُ إلاّ بِمَصابِيحِهِ . ۳

۸۹۳۹.امام على عليه السلام :اين اسلام، همان دينى است كه خدا براى خود برگزيد و آن را زير نظر خويش پرورد و بهترين آفريدگانش را مأمور تبليغ آن كرد و ستونهايش را بر پايه محبت خويش قرار داد و با عزّت آن ، اديان ديگر را خوار كرد و با بلند كردن آن ، آيينهاى ديگر را فرود آورد .

۱۸۴۹

اسلام مايه سلامت كسانى است كه بدان مى گروند

۸۹۴۰.امام على عليه السلام :سپاس و ستايش خداى را كه شريعت اسلام را آشكار ساخت، و آبشخورهاى آن را براى كسى كه بخواهد بدان وارد شود آسان گردانيد، و اركان آن را در برابر كسى كه بخواهد بر آن چيرگى يابد استوار گردانيد، و آن را براى كسى كه بدان چنگ زند وسيله اى امن قرار داد، و براى كسى كه به آن بگرود، مايه صلح و سلامت، و براى كسى كه به وسيله آن سخن گويد برهان و دليل .

۸۹۴۱.امام على عليه السلام :خداوند متعال [كرامت ]اسلام را به شما ارزانى داشت و شما را براى آن برگزيد. زيرا كه اسلام نام سلامت است و كانون كرامت . خداوند متعال راه آن را برگزيد و دلايلش را آشكار ساخت . . . دَرِ خزانه خوبيها جز با كليدهاى آن باز نمى شود و تاريكيها جز با چراغهاى آن زدوده نمى گردد .

1.نهج البلاغة : الخطبة ۱۹۸ ، انظر تمام الخطبة .

2.نهج البلاغة : الخطبة ۱۰۶ ، انظر تمام الخطبة .

3.نهج البلاغة : الخطبة ۱۵۲ .

تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: مانی حقیقی

بازیگران: ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، سعیدچنگیزیان، اسماعیل خلج، صابر ابر، محمد عاقبتی، دانیال فتحی، هیمن دهقانی، نقی سیف جمالی، نادر فلاح، وحید آقا‌پور، محمدرضا نجفی، قربان نجفی، مهدی توکلی زانیانی

- خلاصه داستان فیلم:

در جاده ای کوهستانی در فضایی زمستانی در سرزمینی جنگ زده زن و مردی بین رهگذران پول پخش می کنند ...

 

نقد و بررسی فیلم «پذیرایی ساده»

مهدی افشارها

بعضی اوقات سوژه یا همان موضوع فیلم به نظر برخی جذاب و به نظر برخی دیگر غیر جذاب است. نکته جالب آنکه موضوع فیلم، نه در حرف، بلکه در عمل برای اکثریت تماشاگران (حتی آنها که ادعای سینمایی بودن را دارند) مهم ترین عامل تعیین ارزش یک فیلم است. مثلا افرادی زیادی هستند که صرفا به دلیل نوع نگاه خاص آنها به مساله یهودیان (که کاری به درست و غلط آن ندارم) فیلم فهرست شیندلر را بی ارزش می دانند و وقتی پای "موضوع" به میان می آید،عوامل دیگر، برایشان از آخرین اولویت برخوردار است . در مورد فیلم «پذیرایی ساده» هم این مثال صادق است. اما اینبار در جهت عکس!

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/91126/bb/naghd/gfhfh.jpgراستش نوشتن درباره پذیرایی ساده، در شرایطی که بسیاری به تعریف و تمجید از آن پرداخته اند و آن را بهترین فیلم جشنواره می نامند،  کاری سخت است. مخصوصا اگر بخواهی بگویی فیلم اگر نه یک فیلم ضعیف، بلکه اثری کاملا "متوسط" است! پذیرایی ساده، نه ابتدایی دارد، نه وسطی و نه انتهایی. البته شاید بسیاری از این موضوع خوششان هم بیاید. اما خب، در فیلمنامه، چهارچوب هایی از پیش تعیین شده هستند که معمولا توسط عموم فیلمساز ها (حالا امثال کیشولوفسکی به کنار) رعایت می شود. مثلا در کتاب فیلمنامه نویسی معروف سید فیلد ، معمولا مثلا 20 درصد را به ابتدای فیلم و معرفی آن اختصاص می دهند، 60 درصد را به پرداخت مسائل عنوان شده در ابتدا و رویداد های دیگر تخصیص می دهند و 20 درصد انتهایی فیلم، نتیجه گیری نهایی و .. است. مانی حقیقی، بازیگر / کارگردان «پذیرایی ساده» با ساخت این فیلم، عملا تمامی قائده های معمول و دستور العمل های کلی تعیین شده درباره فیلمنامه نویسی را لگد مال می کند و آنان را به سطل زباله پرتاب می کند! هر چند نوشته های سید فیلد و امثال وی، درباره فیلمنامه و ساختار آن وحی منزل نیستند، اما خب، مانی حقیقی هم کیشولوفسکی نیست!!

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/91126/bb/naghd/fhjgcfj.jpg

وهابی ها می گویند:

شما شیعیان كه خود حسین را كشتید، چرا براى او عزادارى مى ‏كنید؟!

البته واضح است که وهابیت از القای این شبهه در جامعه هدف دیگری را دنبال می نماید که بصیرت و آگاهی شیعیان در شکست اهداف شوم دشمنان شیعه بسیار موثر است .وهابیت می خواهد با این شبهه به صورت غیر مستقیم  چنین بگوید که ای گروه شیعه این قدر دم از امام زمان خود نزنید ، این قدر او را نخوانید و برایش دعا نکنید این قدر خود را از شیعیان و منتظران او نخوانید چرا که آگاه باشید که حسین را همان شیعیان و منتظرانش کشتند و امام زمان شما نیز به چنین سرنوشتی گرفتار خواهد شد !

نقد این اعتقاد :

در پاسخ آنان باید گفت ، كه شیعیان كوفه در شهادت حضرت سیّدالشهداء علیه السلام نقشى نداشته ‏اند.
طبق تحقیق، فرماندهان لشكر عمر سعد در كربلا، یا از بنی امیّه بوده‏ اند و یا از خوارج و یا گروهى كه از شام آمده بودند. شواهدى وجود دارد كه افرادى هشت روزه مسیر دمشق تا كوفه را طى نمودند تا خود را به كربلا برسانند.
در این که گروهى از مردم كوفه با نوشتن نامه و یا فرستادن نماینده، امام حسین علیه السلام را به كوفه دعوت كردند و بر این امر اصرار ورزیدند ، شکی نیست اما می خواهیم بدانیم آنها چه کسانی بودند ؟ در ابتدا، به شناسایى و بررسى آن افراد مى ‏پردازیم.



دنلود فیلم (جنایات وهابیت)

1 گوشه اي از عمليات وحشيانه وهابيت در عراق
2 بخشي از عمليات جنايتكارانه ريگي
3 انفجار در مسجد مقدس براثا
4 جنايات وهابيت عليه شيعيان در منطقه اي موسوم به مثلث مرگ ( منطقه اي در جنوب بغداد)
5 كشف روزانه دهها جنازه در رود دجله و فرات که توسط وهابيون کشته شدند
6 كشته شدن 120 كودك ، زن و غيرنظامي در بازار شهرك صدر
7 تصاويري از جنايات وهابيت عليه کودکان
8 سر بريدن يك جوان شيعه در يكي از محلات عراق
9 قطع پاي جوان عراقي در اثر انفجار
10 سر بريدن پليس شيعه عراقي
11 زدن بر چسب جاسوس به مخالفين و سر بريدن آنها توسط القاعده در افغانستان
12 شهادت سيد محمد باقر حكيم توسط وهابي ها
13 اعدام 14 پليس عراقي توسط وهابي ها
14 فيلم كشتن 40 نفر از مسلمانان
15 آيا اين انسان است که لگد كوب و زير چكمه نگه داشته شده تا سرش را ببرند؟
16 به چه گناهي کشته مي شويد اي شيعه؟
17 نمائي از تخريب حرمين عسكريين
18 فيلمي از قتل عام مسلمانان
19 اطلاعاتي در مورد عبد المالك ريگي و فيلمي از واقعه زابل
20 فيلم زوقاوي و كشتار مسلمين
21 كشتار بي رحمانه وهابيون در عملياتي عليه شيعيان در كشور پاكستان
22 وهابيون و ضرب شتم مسلمين

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/26.02/130518154650_untitled-304_copy.jpg

 

فیلم گذشته تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره کن امسال به نمایش در آمده و نامزد جایزه نخل طلاست. مطلب زیر گزیده ای است از نظر منتقدان ایرانی که نقد خود را به سفارش بی بی سی فارسی نوشته اند و منتقدان غیرایرانی که نقد خود را در نشریه های مختلف منتشر کرده اند.


این فیلم همزمان در فرانسه اکران شده و به زودی در کشورهای دیگر از جمله ایران نیز به نمایش درخواهد آمد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0713/26.02/130518134058_5555555555555555555555.jpg

محمد حقیقت

این منتقد سینما نوشته است: در "گذشته" همچون فیلم "جدائی نادر از سیمین" رابطه خانوادگی چند نفر از طبقه متوسط و درگیری های عاطفی - خانوادگی آنها مطرح می شود که مردی ایرانی (احمد، با بازی خوب علی مصفا، شوهر سابق یک زن فرانسوی به نام ماری) باید بعد از چهار سال جدایی و ترک فرانسه، از تهران به پاریس باز گردد تا مراحل اداری و کاغذ بازی های طلاق خودشان را به اتمام برساند و ماری بتواند با شخص دیگری ازدواج کند. در این فاصله که احمد غایب است، ماری که در داروخانه کار می کند با مرد دیگر فرانسوی (سمیر، با بازی طاهر رحیم، که در مغازه خشکشویی کار می کند) آشنا شده که وی دارای زن و یک پسر کوچک هم هست. این دو سخت به هم علاقمند شده اند. از سوی دیگر، ماری (با بازی خوب برنیس بژو) نیز دو دختر دارد. احمد در رابطه با این دو خانواده، تلاش دارد به نوعی به آنها یاری رساند. کنکاش در گذشته اینها، مسائلی را رو می کند که در زندگی روزمره آدمهای اطرافمان هم می توان سراغ گرفت. هیچ قهرمان پروری یا مسائل حاد و شگفت انگیز غیر مترقبه ای، جدا از درام های خانوادگی روزمره، درفیلم رخ نمی دهد، اما پیچیدگی آدم ها در شرایط خاص، عواطف و احساسات شخصیت ها را دگرگون می کند. سوء ظن های کوچک، دردسرآفرین می شوند... اگر چه این فیلم هیچ ربطی به فیلمهای وسترن ندارد، اما آمدن احمد، تنها، به شهر (پاریس، که شهر او نیست) و باعث به هم ریختن مسائلی از گذشته دو خانواده، و سپس ترک شهر، تنها، می شود، یادآور خط ستون فقرات سناریوهای وسترنی است!

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 448
بازدید کل : 55407
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 2


محبوب کن - فیس نما