اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی آخرین مطالب
نويسندگان پنج شنبه 18 بهمن 1392برچسب: نقد تئوری آقای دکتر سروش در موضوع جایگاه الفاظ قرآن , :: 22:0 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
نقد تئوری آقای دکتر سروش در موضوع جایگاه الفاظ قرآن
بسم الله الرّحمن الرّحیم
پس از مصاحبة اخیر آقای دکتر سروش با میشلهوبینگ خبرنگار بخش عربی رادیو جهانی هلند و طرح نکاتی در مورد قرآن، دوستان عزیز سؤالاتی را مطرح میفرمودند که آن سؤالات وسیلهای شد تا در راستای جایگاه قرآن و وحي در محدودهای که آقای سروش باب بحث را باز کردهاند مطالبی عرض شود و از این طریق إنشاءالله باب توجه بیشتر به جایگاه نبی و نبوت و موضوع ربوبیت پروردگار جهت پروریدن کامل بندگان باز گردد.
ادامه مطلب ... پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:طرح و نقد و بررسی برخی نکات بنیادی در اندیشه ی فلسفی دکتر سروش, :: 22:3 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
طرح و نقد و بررسی برخی نکات بنیادی در اندیشه ی فلسفی دکتر سروش(طرح ضد علم و ضد عقل و هگلی بودن دکتر سروش)قسمت دوم 3)دکتر سروش هگلی است بدین معنی که قایل به پیشرفت خطی تاریخ و تحقق هر چه بیشتر حقیقت در آن از پی به پیش رفتن آن است. این نظر را می توان در نظریه ی «قبض و بسط تئوریک شریعت» پی گرفت. شرح مطلب را از فریدریش انگلس بشنویم: «[...] اهمیت واقعی و خصلت انقلابی فلسفه ی هگل [...] همانا در این است که فلسفه ی هگل، یک بار برای همیشه، هر گونه تصوری را در باره ی جنبه ی نهایی نتایج تفکر و عمل انسانی به دور افکنده است. در نظر هگل حقیقتی که فلسفه می بایست بدان معرفت یابد دیگر مجموعه ای از احکام جزمی حاضر و آماده ای که به محض کشف فقط باید از بر شوند نبود بلکه حالا دیگر مقر حقیقت خود پروسه ی [فراشد ِ] معرفت و تکامل تاریخی طولانی علم است، علمی که از درجات سفلای دانش به درجات پیوسته بالاتری اوج می گیرد ولی هرگز به آنچنان نقطه ای نمی رسد که در آن حقیقت به اصطلاح مطلقی بیابد و دیگر نتواند از آن گامی فراتر رود و برایش کاری نماند جز آن که دست بر روی دست گذارد و محو جمال حقیقت مطلقه ی مکتسبه ی خویش گردد. جریان کار نه تنها در زمینه ی فلسفه بلکه در سایر شؤون معرفت و ایضاً در رشته ی فعالیت عملی نیز بر همین منوال است. تاریخ هم مانند معرفت هرگز در یک حالت کامل و ایده آل بشری سرانجام نهایی نخواهد یافت. جامعه ی کامل و «دولت» کامل چیزهایی است که تنها می تواند در عالم پندار موجود باشد. [...] این فلسفه ی دیالکتیک بنای هر گونه تصوری را در باره ی حقیقت نهایی مطلق و در باره ی حالات مطلق بشری مطابق با آن، به همان سان باطل می سازد که بورژوازی کلیه ی موازین پا بر جا شده ای را که قرون متمادی مورد تقدیس بود به وسیله ی صنایع بزرگ و رقابت و بازار جهانی عملاً باطل می نماید. برای فلسفه ی دیالکتیک هیچ چیزی که یک بار برای همیشه، مستقر و بلاشرط و مقدس باشد موجود نیست. این فلسفه بر همه چیز و در همه چیز مهر و نشان سقوط ناگزیر را مشاهده می کند و در مقابل آن، چیزی جز پروسه ی لاینقطع ظهور و زوال و صعود بی انتها از سفلا به علیا یارای ایستادگی ندارد. [...] ولی در اینجا تذکر نکته ی زیرین ضروری است: نظریات مشروح در فوق را هگل با این شکل قاطع که ما در اینجا بیان داشته ایم بیان نکرده است. این استنتاجی است که اسلوب او ناگزیر بدان منجر می شود ولی خود او هرگز با چنین صراحتی این نتیجه گیری را نکرده است [...].» (متأسفانه از تعدادی از آثار مارکس و انگلس چاپ منقحی وجود ندارد و بنا بر این من تنها می توانم چنین نشانی بدهم: لودویگ فویرباخ و پایان فلسفه ی کلاسیک آلمانی، فریدریش انگلس، اواسط بخش نخست. نیز ر.ک. تاریخ فلسفه، فردریک کاپلستون، مجلد هشتم؛ از فیشته تا نیچه، ترجمه ی آشوری، انتشارات سروش، چاپ دوم 1375، ص 312 و 313. دوقلابها اصلاحات من است. رسم خط نیز از من است.)
ناگفته نماند که یکی از اتهامات همیشگی سروش به ما فردیدی ها همین «هگلی بودن» است. در پایان اعلام می کنم که اگر هر یک از علاقه مندان و طرفداران دکتر سروش نوشته ای انتقادی را در مورد این نوشته ی من بنویسند آن را در متن وب لاگم طرح خواهم کرد إن شاء الله.از خدا جوییم توفیق ادببی ادب محروم ماند از لطف ربو السلام علی من اتبع الهدیو لعنة الله علی القوم الظالمینو السلام علیکم و رحمة الله و برکاته18/11/1384یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:• چه نقدهای كلی بر آیین زرتشت وارد است؟ , :: 19:30 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
• چه نقدهای كلی بر آیین زرتشت وارد است؟
ایرانیان قبل از زرتشت پیرو دینی بودند كه از آن تعبیر به آیین مجوس میشد. بعدها شخصی به نام «زرتشت» در میان مجوس قیام كرده و به اصلاح آیین مجوس پرداخت. مؤلف تاج العروس میگوید: «مجوس بر وزن صبور مردی بود با گوشهای كوچك كه برای ملت مجوس دینی وضع كرد و مردم را به آن فرا خواند.
ادامه مطلب ... یک شنبه 12 بهمن 1392برچسب:استاد مطهری و نقد ناسیونالیسم, :: 19:36 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
استاد مطهری و نقد ناسیونالیسمواحد جامعه و سیاست تبیان زنجان- استاد مطهری به دنبال اثبات منطقی این استدلال بود که ایرانیان به اجبار و زور شمشیر مسلمان نشدند بلکه از یک سو به خاطر نفرت از نظام سیاسی- مذهبی طبقاتی ساسانیان و از سوی دیگر شعارها و آرمان های عدالت خواهانه ی اسلامی به اسلام گرویدند » . وی در خدمات متقابل اسلام و ایران معتقد است حتی اگر فرضاً که ایرانیان به زور مسلمان شدند ، اما سهم فراوان ایرانیان را در باروری فرهنگ و تمدن اسلامی نمی توان نادیده گرفت . بنابراین شهید مطهری ضمن نقد ناسیونالیسم ، نقش عمده ای در تبیین روابط و خدمات متقابل اسلام و ایران داشته است که از مهم ترین خدمات این متفکر شهید به جامعه ی اسلامی ایران به شمار می رود (7) پ) مقابله با تحجر شهید مطهری « اخباریون » یا طرفداران « اخباری گری » را بانیان تحجر در اندیشه و تحولات سیاسی اسلام می دانند و معتقدند اینان هنوز جوامع اسلامی را آزار می دهند و آفتی برای دین اسلام و مردم مسلمان هستند . هم چنین معتقدند : ادامه مطلب ... یک شنبه 11 بهمن 1392برچسب: دانلود کتاب های استاد مرتضی رضوی, :: 19:31 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
دانلود کتاب های استاد مرتضی رضوی
برای دانلود کتاب ها روی لینک دانلود کلیک راست کرده و گزینهSave target as را انتخاب نمایید. دانلود کتاب تبيين جهان و انسان دانلود کتاب گذري بر جامعه شناسي شناخت دانلود کتاب نقد مباني حكمت متعاليه ادامه مطلب ... یک شنبه 10 بهمن 1392برچسب:نقد دین زرتشت(۱), :: 19:28 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
پاسخی به شبهات بیخدایان و افراد زندیق و افشای چهرۀ سکولاریسم نقد دین زرتشت(۱)مقدمه با سلام. اخیرا" به این نتیجه رسیده ام که باید به جوانان این مرز و بوم نشان دهیم که سایر مکاتب، از تحریفات و انحرافات فراوانی برخوردارند.چراکه امثال افشا، جوانان را به بیدینی دعوت میکنند و چه بسا جوانان پس از انحراف صلاح را در دینداری مجدد ببینند؛ اما در مقابل کسان دیگری هم هستند که با کپی کردن مطالب سایت افشا در وبسایتهایشان و سپس تبلیغ مکاتب دیگر سعی در انحراف ایشان به سوی سایر مذاهب دارند.لذا تصمیمم بر آن شد که نقدی هم بر سایر مذاهب بیاوریم و فعلا" از دین زرتشت شروع میکنیم.
توضیح:علل اینکه در این پست بر نگارشات آرتور کریستینسن تکیه نمودم اینستکه: ادامه مطلب ... یک شنبه 9 بهمن 1392برچسب:اشکالات اناجیل, :: 19:27 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
اشکالات اناجیل
مقدمه: دراینکه حضرت موسی و عیسی علیهما السلام دارای کتاب بودند شکی نیست و هیچ اختلافی در میان ادیان وجود ندارد . در آیات قرآن از یهودیت و مسیحیت تعبیر به اهل الکتاب شده واز خود این کتب تعبیر به نور و هدایت شده است ...... انزل الکتاب الذی جاء به موسی نورا و هدی / انعام 91 . اختلاف در آنجاست که آیا این کتب موجوده که به اسم تورات و انجیل در دست ماست آیا این کتب همان تورات و انجیل واقعی هستند یا خیر ؟ تصریح آیات قرآن آنستکه این کتب تحریف شدند و دیگر قابل اعتناء نیستند . در آیه 91 سوره مبارکه انعام خطاب به اهل کتاب میفرماید : تجعلونه قراطیس تبدونها و تخفون کثیرا یعنی شما اهل کتاب ، کتاب واقعی پیغمبرتان را در چند ورق از کاغذ خلاصه کردید و بسیاری از مطالب آن را پنهان کردید . این بود بیان قران و عقیده مسلمانان . اما اهل کتاب یعنی یهودیت و مسیحیت این مطلب را رد کرده و قائل به آن هستند که کتب فعلی همان کتب حقیقی هستند که بر پیغمبرانشان نازل شده است . چون بحث ما پیرامون مسیحیت است برآن شدیم تا از اناجیل موجوده سخن بمیان آوریم و صحت این اناجیل را در 2 بخش کلی و جزئی مورد بررسی قرار دهیم . قسمت اول : تحقیق کلی فحول علمای مسیحیت در مورد اناجیل موجوده : اولا : ادامه مطلب ... یک شنبه 7 بهمن 1392برچسب:نقد نظرات مکاتب مختلف درباره انسان کامل توسط اسلام, :: 19:21 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
نقد نظرات مکاتب مختلف درباره انسان کامل توسط اسلامبسم الله الرحمن الرحیم ادامه مطلب ... شنبه 6 بهمن 1392برچسب:برخی منابع تحقیقی درباره ی جریانات فکری در ایران, :: 16:48 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
برخی منابع تحقیقی درباره ی جریانات فکری در ایران ادامه مطلب ... چهار شنبه 4 بهمن 1392برچسب:مراسم دعای توسل با مناجات ومداحی, :: 15:19 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی
پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
|
|||||||||||||||||
|