اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی
درباره وبلاگ


به وبلاگ نقد و اندیشه خوش آمدید
آخرین مطالب
سه شنبه 29 تير 1391برچسب:نقد فیلم مرهم, :: 18:39 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی*

"مرهم" پس از کارهای تجاري ضعیف و ناموفقي مثل:هشت پا،ملاقات با طوطی و تیغ زن، بازگشت داود ن‍‍ژاد به همان جنس سينمايي است كه هم محبوب مردم بود و هم منتقدان. حس واقعي زندگي كه در بيشتر لحظات اين فيلم جريان دارد،بيننده را بشدت ياد كارهايي همچون:نياز‌ و مصائب شيرين مي‌اندازد.

 

 



ادامه مطلب ...

 

نقد و بررسی فیلم مرهم ساخته علیرضا داوود نژاد

 

 

3 نسل: مرهم را باید یکی از بهترین آثار سینمای ایران در سالیان اخیر به شمار آورد. علیرضا داوودنژاد که چند سالی بود به ساخت آثار پیش پاافتاده ای مثل ملاقات با طوطی و هشت پا و تیغ زن رو آورده بود، این بار فیلمی ‌را به سینمای ایران هدیه کرده است که اگر شرایط کمی ‌مهیا می‌بود می‌توانست به پدیده ای در سینمای ایران بدل شود.

«پدیده» از این جهت که این فیلم به دور از هرگونه خود سانسوری و چشم پوشی بر روی حقایق، با الهام گرفتن از حقیقت محض جامعه و تقابل میان سنت و مدرنیته در میان افراد جامعه و به خصوص تقابل میان نسل‌های پیشین با نسل جوان امروزی ساخته شده است. مرهم بر دردها و مصائب نسل جوان امروز مرهم مؤثری می‌گذارد و به نوعی فیلمی‌آموزنده برای خانواده‌ها نیز محسوب می‌شود.
 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 1 شهريور 1391برچسب:نقد فیلم مرهم, :: 18:34 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی


وي داخل شهربازي پارك ايستاده ولي ذره اي شادي و خوشي در رفتارش ديده نمي شود بدين دليل كه در خانه ي خود با زور و سركوب و بداخلاقي روبرو شده و در جامعه هم اعتياد و خماري و روابط ناسالم گريبانش را گرفته است.

همراه شدن اين مادربزرگ نمونه با نوه اش در جاهاي پرت و دردناك شهر بسيار تاسف بار ست. عشق وي ستودني و دلنشين است؛ او مي بيند كه مريم در بد مخمصه اي افتاده ولي هرگز نصيحتش نمي كند و به حرفهايش گوش مي دهد و اجازه مي دهد واقعيت، كار خودش را بكند؛ در لحظه اي محافظ و بادي گارد وي مي شود تا مبادا دست مالي نااهلان گردد. به پشت ايستادن او موقع شيشه كشيدن دخترك يادآور سختي تحمل واقعيت است كه به شدت تلخ مي نمايد.اين مادربزرگ دوست ندارد بدبختي نوه اش را مشاهده كند و از طرفي هم مي داند كه گوش وي به حرفهايش بدهكار نخواهد بود و فقط متذكر مي شود كه هيچ مادّه ي مخدري نمي تواند جوانان را از دنياي نكبت بار رهايي بخشد بلكه اين خود جوان است كه مي تواند با اراده و پشتكار فراوان، دنياي نگون بخت خود را تغيير دهد.

 

 

 

 



ادامه مطلب ...

 

نقد و بررسی فیلم پرتقال خونی

 

کارگردان: سیروس الوند1

فیلمنامه: پیمان عباسی

مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری

طراح گریم: ایمان امیدواری

صدابردار: حسن زاهدی

طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده

عکس: علی نیک رفتار

بازيگران: فریبرز عرب نیا، حامد بهداد، نیوشا ضیغمی، زیبا بروفه، ویشکا آسایش و ...


داستان :

والا رادمنش ( فریبزر عرب نیا ) مهندسی خوش پوش و ثروتمند است که در آستانه جدایی از همسرش مرجان ( ویشکا آسایش ) قرار دارد. والا که به دلیل مشکلات با همسرش دچار نوعی بدبینی به زنان شده ، روزی در خیابان به خانمی به نام ترمه ( نیوشا ضیفمی ) برخورد می کند که ماشین اش خراب شده و چند نفر اراذل هم مزاحم او شده اند!. همانطور که انتظار خواهید داشت، والا وارد معرکه شده و باعث می شود که شرایط موجود به حالت عادی برگردد. سپس والا ترمه را به شرکتش دعوت می کند و از کارگرش می خواهد تا نگاهی به ماشین این خانم بیندازد و مشکلش را برطرف کند. در این میان ترمه متوجه می شود که شرکتِ مهندس والا نیاز به یک آرشیتکت دارد و او هم که دستی در اینکار دارد، 2درخواست می کند تا در این شرکت مشغول به کار شود. درخواست او مورد موافقت قرار می گیرد اما مدتی نگذشته که ترمه بجای کار احساس می کند که عاشق والا شده اما این در حالی است که عکاسی به نام سیاوش ( حامد بهداد ) هم به تازگی عاشق ترمه شده و...


 



ادامه مطلب ...

 

به یاد او که...
 

نقد فیلم " جدایی نادر از سیمین "

جدایی نادر از سیمین


نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: اصغر فرهادی
جمله فیلم –از دید من-: "عدالت را به پا دارید و حق را بگوئید حتی اگر به ضرر خود یا والدین یا اطرافیانتان باشد" (قرآن کریم/ نساء-135)
جمله فیلم: -از دید من-: "به من نگو تنها برای توست، هر کار که می کنی تنها برای خودت است"
نمره کلی –از دید من-: 19.75 از 20

 

خلاصه:

نادر به دلیل تقاضای سیمین در آستانه جدایی از اوست. او برای نگهداری پدرش به پیشنهاد سیمین راضیه را استخدام می کند. روزی که راضیه برای کاری از منزل نادر خارج می شود مشکلی برای پدر نادر پیش میاید و مشکلات بیشتر آغاز می شود...

بررسی و نقد فیلم:

"جدایی نادر از سیمین" (یا به اسم جهانی اش؛ یک جدایی) موضوع پیچیده ای ندارد، هیچ چیز خاصی در میان نیست، تنها خودمان هستیم که از دریچه دوربین فیلمبردار به زندگی اطراف و روزمره مان نگاه می کنیم.. و یک جدایی گسترده بینمان مفروش شده به پهنای همان نوشتن جدایی در پوستر فیلم و همین یعنی اوج هنر و زیبایی!

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
سه شنبه 5 شهريور 1391برچسب:, :: 18:14 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 
 
گزارش سینمانگار از جلسه نقد و بررسی فیلم «اینجا بدون من»بهرام توکلی: اغلب فیلم های سینمای ایران بحران مخاطب دارند
گزارش سینمانگار از جلسه نقد و بررسی فیلم «اینجا بدون من»
تاریخ درج : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
سرفصل : گزارش ویژه   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : نوشین مجلسی: «اینجا بدون من» سومین ساخته ی بهرام توکلی است که از نمایشنامه معروف «باغ وحش شیشه ای» اثر "تنسی ویلیامز" اقتباس شده است. در این فیلم که در جشنواره بیست و نهم فجر حضور داشت، فاطمه معتمد آریا، نگار جواهریان، صابر ابر و پارسا پیروزفر نقش آفرینی کرده اند. جلسه ی نمایش و نقد «اینجا بدون من» روز یکشنبه با حضور بهرام توکلی(کارگردان)، کوروش جاهد(منتقد)، یحیوی مجری برنامه و جمعی از علاقه مندان در فرهنگسرای هنر برگزار شد.
 
 
 
 
 
 



ادامه مطلب ...

 

نقد و بررسی فیلم «سعادت آباد»


 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/saadat/lozl41df7hftvj2riwjd.jpgکارگردان: مازیار میری

 

 

بازيگران: لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، حسین یاری، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی، مینا ساداتی

 


 

فیلمنامه‌: امیر عربی
تهیه کننده: همایون اسعدیان
مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش
تدوینگر: محمدرضا موئینی
موسیقی: کریستف رضایی
طراحان صحنه و لباس: امیر اثباتی، آتوسا قلمفرسایی
چهره پرداز: مهرداد میرکیانی
صدابردار: ساسان نخعی
صداگذار: مسعود بهنام
مدیر تولید: علیرضا ابوالقاسمی نژاد

 


........................


 

"سعادت آباد" پس از فیلم های "قطعه ناتمام" (1379)، "به آهستگی" (1384)، "پاداش سکوت" (1385) و "کتاب قانون" (1387) پنجمین ساخته مازیار میری است.

 

 

خلاصه داستان:

ياسي كه در زندگي مشترك‌اش با محسن دچار ترديدهايي شده، تصميم مي‌گيرد براي او جشن تولدي بگيرد و خاطراتي را يادآوري كند. او براي بهتر برگزار كردن مهماني، همه چيز از قبل پيش‌بيني مي‌كند، غافل از اين كه همه چيز مطابق با خواسته او پيش نمي‌رود ...

 



ادامه مطلب ...

 

فيلم «گشت ارشاد» چه در انتخاب سوژه و چه در شكل اجرا و چه نشانه گذاري‌ها و نحوه روايت و نيز تابوشكني‌هاي تصويري و ديالوگ‌هايش، حَظ وافري از سفره ابتذال برده و چيدمان كم نظير يكي از مؤلفه هاي اصلي فيلم‌هاي اخير سعيد سهيلي را به نمايش گداشته است كه عبارت است از ابتذال در فكر و سوژه و اجراء و خلاصه همه چيز!

فيلم داستان سه جوان در سنين مختلف است كه در پوشش گشت ارشاد و عوامل امر به معروف و نهي از منكر به دله دزدي، سرقت، و رفتارهاي زننده كلاشانه دست مي‌زنند و زندگي خود را از اين طريق مي گذرانند، آنها در هيئت انسان‌هاي مؤمن و ارزشي و تحت پوشش ماشين گشت ارشاد مردم را به بهانه‌هاي مختلف مورد آزار و اذيت قرار مي‌دهند و از اين ره آورد روزگار مي‌گذرانند.

 

 

 



ادامه مطلب ...

 

نقد و بررسی فیلم قلاده های طلا

اطلاعات زیاد؛ نقطه قوت یا نقطه ضعف !؟

فیلم "قلاده های طلا" با فیلم نامه ی ضعیفی مواجه است اما کارگردانی خوب ابوالقاسم طالبی توانسته فیلم را به گونه ای ایجاد کند که مخاطب را تا آخر58746فیلم به همراه خود بکشاند.

نکته بسیار عجیب این فیلم که از نقاط مثبت فیلم به حساب می آید نفوذ بسیار هوشمندانه کارگردان به محیط سازمان اطلاعات و مطرح کردن برخی مسایلی است که تا چند سال قبل جزء خط قرمز های سینما به حساب می آمد.

اما نکته عجیب تر این است که در فضای سایبری بعضی سایتها و حزب های مختلف دست به تحریم این فیلم زده اند...


بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 2


محبوب کن - فیس نما